با تلاش بازرسان بهداشت محیط، بیش از ۳۵۰ کیلوگرم عرقیات تاریخ گذشته در استان فارس جمع آوری و معدوم شد.

در بازدید‌های کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط از واحد‌های صنفی، بیش از ۳۵۰ کیلوگرم عرقیات تاریخ گذشته در استان فارس جمع آوری و معدوم شد.

معدوم سازی بیش از ۳۰۵ کیلوگرم انواع عرقیات تاریخ گذشته در مرودشت

بیش از ۳۰۵ کیلوگرم انواع عرقیات تاریخ گذشته و فاسد در مرودشت جمع آوری و معدوم شد.

حمید کرمی سرپرست واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اظهار کرد: با تلاش بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مرودشت، بیش از ۳۰۵ کیلوگرم انواع عرقیات تاریخ گذشته و فاسد در مرودشت از سوی بازرسان بهداشت محیط توقیف و معدوم شد.

او از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در سطح شهرستان، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند. 

او اضافه کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه http://fdacrm.ir از اصالت بهداشتی محصولات آگاه شوند.

معدوم کردن ۵۰ لیتر انواع عرقیات گیاهی تاریخ گذشته در فراشبند

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت فراشبند، از کشف ۵۰ لیتر انواع عرقیات گیاهی تاریخ گذشته از یک عطاری در این شهرستان، خبر داد.

زهرا کریم پور کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت فراشبند، اظهار کرد: در قالب بازدید‌های مشترک کارشناسان بهداشت محیط از عطاری‌های سطح شهرستان، ۵۰ لیتر انواع عرقیات گیاهی تاریخ گذشته از یک عطاری کشف، جمع آوری و معدوم شد.

او افزود: این عرقیات شامل عرق گردو، عرق دارچین و انواع عرقیات بوده است که به علت انقضای تاریخ مصرف، از سطح عرضه جمع آوری شده است.

این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه همه مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی تولید شده در داخل کشور باید دارای بسته بندی مناسب باشند، اضافه کرد: لازم است شهروندان در هنگام خرید، علاوه بر کنترل پروانه ساخت یا شناسه نظارت، به تاریخ تولید و انقضا نیز توجه و در صورت منقضی شدن و ناخوانا یا مخدوش بودن تاریخ، از خرید آن محصول خودداری کنند.

کریم پور، در زمینه شرایط نگهداری عرقیات گیاهی، گفت: عرقیات نباید در مقابل نور خورشید نگهداری شود، زیرا عطر و خاصیت خود را از دست می‌دهند؛ عرقیات باید در ظروفی که درِ آن‌ها پرس شده، نگهداری شوند.

او افزود: بهترین مکان برای نگهداری عرقیات، مکان‌هایی هستند که جریان هوا در حال چرخش بوده و خنک باشد و هر گونه تغییر در عطر، طعم و رنگ عرقیات نشان دهنده کیفیت پایین و غیرقابل مصرف شدن آن است؛ عرقیات به طور معمول یک تا ۲ سال (بر حسب درج تاریخ تولید و انقضا) تاریخ مصرف دارند.

او با اشاره به حضور فعال کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در شهرستان فراشبند، یادآور شد: سامانه ۱۹۰ فوریت‌های سلامت محیط و کار به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایت‌های مردمی است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با این سامانه، تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار