نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: صدا و سیمای استان باید ظرفیت تمدنی، وحدت جهان اسلام، خدمت‌رسانی طیف‌های مختلف و نیز اثرات مادی و معنوی ورود زوار پاکستانی اربعین به سیستان و بلوچستان را تبیین کند.

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی و عرض خدا قوت به مجموعه همکاران صدا و سیمای مرکز استان جهت نقش آفرینی در رویدادهای مختلف از جمله انتخابات، اظهار کرد: اصل تحرک و نقش آفرینی صدا و سیمای استان حائز اهمیت است و خوشبختانه رشد خوبی پیدا کرده و صدا و سیمای استان توانسته در مرکز کشور نیز برنامه‌های خوبی ارائه کند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در واکنش به اظهارات مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان مبنی بر رشد ۳۰ درصدی مخاطبان شبکه استانی هامون، بیان کرد: افزایش تعداد مخاطبان صدا و سیمای مرکز استان خبر خوبی است که البته نباید به این مرحله اکتفا کنید بلکه باید پا را فراتر گذاشته و انگیزه بیشتری برای انجام کار داشته باشید و به راهکارهای لازم جهت افزایش تعداد مخاطبان دست پیدا کنید.

امام جمعه زاهدان بر لزوم استفاده از فرصت تاکید کرد و افزود: وقتی فرصت دارید که در صحنه ملی حضور پیدا کنید و از طرفی مخاطبان شما در سیستان و بلوچستان نیز افزایش پیدا کرده، به مراتب مسوولیت شما هم سنگین‌تر می‌شود و باید محتوای مناسب و فاخر ارائه کنید و حداکثر بهره‌وری را داشته باشید.

وی ادامه داد: صدا و سیمای سیستان و بلوچستان باید بلندگو و سخنگوی مردم بوده و مطالبه‌گری داشته باشد که این مسئله در جذب مخاطب نیز موثر است و از طرف دیگر باید در مباحث انقلابی، بصیرتی، معارفی و مذهبی نیز ورود داشته باشد تا جایگاه مرجعیت پیدا و خواسته‌های اقشار مختلف را برآورده کند که البته کار سختی است و نیاز به برنامه ریزی، اولویت سنجی و تقسیم کار دارد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: اربعین یک محور عمده و دارای ابعاد مختلف است و امام حسین(ع) در کل جهان اسلام و حتی فراتر از جهان اسلام تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد و رسانه ملی می‌تواند کشتی نجات بودن امام حسین(ع) را به تصویر بکشد و نشان دهد که زیارت اربعین امام حسین(ع) چگونه تمدن سازی کرده و توانسته جوامع مختلف را در مسیر اسلام با هم متحد و به خط کند.

وی گفت: با توجه به مسائل روز جهان اسلام و از طرف دیگر وضعیت کنونی استان باید جنبه وحدت و یگانگی اربعین مد نظر قرار گیرد چرا که باوجود تبلیغات سنگین جریان‌ها و فرقه‌های انحرافی زائران شیعه و اهل سنت از استان و سایر کشورها راهی این سفر می‌شوند و بحث زیارت ریشه در سنت پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع)، صحابه و جامعه اسلامی دارد و حضور زائران شیعه و اهل سنت از نقاط مختلف در پیاده روی اربعین باید به خوبی به نمایش گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نکته دیگر مشارکت کنندگان در خدمات رسانی هستند و در بازدیدهایی که در سال‌های گذشته از محل ورود زوار به کشور داشتیم، اهل سنت هم در خدمت رسانی به زوار پای کار بودند و حتی در مواردی گلایه داشتند که بستر نقش آفرینی برای آن‌ها فراهم نشده و با همین وجود باز هم پای کار آمده بودند و در انتقال زائران نقش آفرینی کرده بودند.

وی با اشاره به شهادت شهید اسماعیل هنیه تصریح کرد: در روزهای گذشته یک اتفاق نادر را مشاهده کردیم آن هم اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر یک نظام شیعی و به عنوان یک مرجع تقلید شیعه بر پیکر یک مجاهد فلسطینی اهل سنت نماز میت اقامه کردند و در ادامه نیز سیلی از جمعیت شیعه در تهران یک شهید اهل سنت را تشییع کردند که این یک اتفاق ویژه و قابی ماندگار در تاریخ بود و در سیستان و بلوچستان نیز شیعه و اهل سنت باید از این اتفاق درس بگیرند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: این اتفاق در هنگام خدمت رسانی به زوار اربعین نیز قابل مشاهده است و شیعه و اهل سنت در خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی به کار و تلاش می‌پردازند و صدا و سیمای باید طیف‌های مختلف خدمت رسان به زوار حسینی را به تصویر بکشد.

وی بیان کرد: بنده در سال‌های گذشته به مسوولان تاکید داشتم که حلاوت و شیرینی کار در دستگاه امام حسین(ع) به مردمی بودن آن است و دستگاه‌ها باید زمینه سازی لازم جهت حضور و نقش آفرینی مردم را داشته و به دنبال تسهیل‌گری باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار