مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: پرونده ۱۱۳ مشاور املاک متخلف طی سال جاری در اجرای نظارت ویژه بر بازار در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

 

 

کیوانفر گفت: طی این مدت از ۶۵۴ واحد صنفی استان البرز توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی ، اداره کل مسکن و شهرسازی و اتحادیه های صنف مشاوران املاک، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بازدید شد.

وی اضافه کرد: از مجموع پرونده های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی ۸۴ واحد متخلف محکوم شدند.

کیوانفر اظهار کرد: در اجرای این طرح، صلاحیت تخصصی افراد شاغل در واحدهای صنفی، اعتبار قانونی پروانه کسب، نصب نرخ نامه جدید اتحادیه در محل رویت مشتریان، قراردادهای تحویل شده به مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کیوانفر بیان کرد: مشاوران املاک موظف به دریافت کدرهگیری بوده و مالک و مستاجر، خریدار و فروشنده بهتر است قرارداد هولوگرام دار (برچسب تمام نگار) که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد را از مشاورین املاک درخواست کنند.

وی اضافه کرد: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط درصد قانونی مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از مردم خواست چنانچه مشاوران املاک بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند می توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز مراجعه و یا به سامانه ۱۳۵.ir اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار