مدیر بخش تحقیقات طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بخش تحقیقات آزمایشگاهی این موسسه تولید ۲ واکسن جدید برای افزودن به سبد واکسیناسیون طیور کشور را تا پایان جاری هدفگذاری کرده است.

 

محمد عبدالشاه با اشاره به اینکه موسسه رازی مجموعه ای است که تحقیقات را بر تولید مقدم می داند، گفت: این موسسه با یک قرن قدمت، تاکنون برای پژوهش اولویت بالاتری قائل شده و در واقع تولید را در سایه پژوهش قرار داده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر فعالیت های زیادی در حوزه پژوهش انجام شده که بسیاری از آن ها به نتیجه رسیده است که یکی از این موارد، دستیابی به بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

مدیر تحقیقات بیماری های طیور، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تحقیقات آزمایشگاهی ۲ واکسن دیگر نیز پایان یابد که یکی از آن ها در حوزه صنعت مرغ مادر تخمگذار است.

 

وی همچنین به تداوم تحقیقات در این مجموعه اشاره کرد و گفت: انتظار می رود برنامه هایی که در طول سال های گذشته تداوم داشته، در سال جاری شاهد نتایج آن باشیم.

 

عبدالشاه با اشاره به اهمیت تولید واکسن، تصریح کرد: ممکن است نیازهای یک کشور از طریق واردات تامین شود، اما تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک، موضوعی استراتژیک است و از یکصد سال پیش زمانی که با هدف مبارزه با بیماری طاعون گاوی، موسسه رازی تاسیس شد، به رغم دسترسی مناسب و عدم وجود تحریم های کنونی، وطن پرستان این مرز و بوم تاکید بر خودکفایی کشور داشتند.

وی تاکید کرد: شاید افراد آن زمان، چنین روزی را در آینده می دیدند که کسی به کمکمان نخواهد آمد و باید خودمان برای حل مشکلات کشور راه حلی بیابیم.

 

مدیر بخش تحقیقات طیور موسسه رازی اضافه کرد: لازم است بتوانیم به زبان مشترکی با صنعت برسیم چراکه تولیدات موسسه رازی در نهایت می بایست در صنعت و در راستای کنترل و کاهش نرخ بیماری‌ها به مصرف برسد.

وی با بیان اینکه برای درک مشترک، نیاز به زبان مشترک داریم، تصریح کرد: با افزایش ارتباط هرچه بیشتر با صنعت، موفقیت های بسیار بیشتری در انتظار ما است.

عضو هیات علمی موسسه رازی برای توصیف این مجموعه در یک جمله گفت: موسسه رازی، گوهر شب‌چراغ تامین سلامت انسان‌ها است.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار