جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: کارگاه آموزشی اشتغال با هدف آموزش و توانمندسازی بانوان در میبد آغاز بکار کرد.

 سرهنگ هادی برزگر جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: قرار است در این کارگاه ۲۰ مربی در رشته‌های زیلوبافی، کاربافی، قالی بافی، خیاطی و مشاغل خانگی، به بانوان آموزش داده و آنها را برای داشتن مهارت‌های مشاغل خانگی و کسب درآمد پایدار توانمند کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد هم اظهار داشت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی در راستای استفاده از ظرفیت‌های محلات کم برخوردار و محرومیت زدایی با حمایت و پشتیبانی ملی و استانی بیش از ۱۸ کارگاه آموزشی اشتغال را در سطح استان راه اندازی کرده است.

سرهنگ علی اصغر سلمانی هدف از راه اندازی این کارگاه‌های آموزشی را اشتغال، توانمندسازی و ترویج فرهنگ کار توصیف کرد و افزود: در زمینه پوشاک، صنایع دستی و خیاطی کار‌های بسیار خوبی در استان انجام گرفته است. در حال حاضر خوشه خیاطی با جمعیت ۲ هزار نفر در استان راه افتاده و شرکت تعاونی پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا هر خانه به کارخانه تبدیل شود و کسانی که فکر اقتصادی داشته باشند، بتوانند فعالیت اقتصادی داشته و منبع درآمد پایدار برای خود و خانواده شان ایجاد کنند.

سلمانی از پرداخت تسهیلات قرضه الحسنه اشتغال زایی چهار درصدی برای متقاضیان عرصه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها یاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار