معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کرمان در نشست تخصصی با معاون کمیته امداد امام خمینی از ارائه خدمات ویژه به سواد آموزان مددجو خبر داد.

 عباس ارجمند کرمانی با اشاره به شناسایی مددجویان بی سواد و نوسواد ۱۰ تا ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم سواد از ارائه خدمات ویژه به سواد آموزان مددجوی کمیته امداد خبر داد.

وی افزود: به منظور ترغیب مدجویان بی سواد و نوسواد برای حضور در کلاس‌های سواد آموزی بسته‌های تشویقی و ترغیبی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان در نظر گرفته شده است، که با حضور در کلاس‌های سوادآموزی می‌توانند از این بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند و هر یک از مددجویانی که در کلاس‌های دوره‌های مختلف سواد آموزی شرکت نمایند و در آزمون‌های پایانی موفق به نمره قبولی شوند، می‌توانند مدارک مثبته دوره‌های سوادآموزی را به کمیته امداد منطقه و استان ارائه نمایند و در تمامی خدمات حمایتی از اولویت برخوردار شوند.

ارجمند کرمانی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و کمیته امداد، بیان داشت: توسعه، تقویت و تعمیق فرهنگ سوادآموزی، مهارت‌های زندگی و ارتقای آموزش‌های پس از سواد در گروه هدف و کمک به توسعه عدالت آموزشی و محو بیسوادی در بین مددجویان کمیته امداد از اهداف این تفاهم‌نامه است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان حتی وجود تعداد اندک بیسواد، زیبنده جامعه اسلامی نیست، چون بیسوادی باعث ایجاد آسیب و در برخی مواقع به تداوم چرخه فقر کمک خواهد کرد؛ لذا همه مسئولان، شرکای سوادآموزی برای بازماندگان از تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار