رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: هیأت سیاسی اقتصادی از ژنگژو در استان هوبی چین در راستای شناخت و مشاهده ظرفیت‌های شهر یزد به یزد سفر کرد.

حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت : با توجه به تشابهات دو شهر در برخی زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب هردو شهر، امید است با حمایت وزارت خارجه فرآیند خواهر خواندگی فراهم گردد.

به گفته او: استان هوبی در مرکز چین قرار دارد و مهم‌ترین رود خانه چین از این استان عبور می‌کند و با اقلیم بسیار جذاب، به استان هزار رودخانه معروف است.

حقیرالسادات ادامه داد: این شهر جز استان‌های اصلی چین در مسیر جاده باستانی ابریشم است و از نظر کشاورزی، چای و مخمر آرد بسیار پیشرفت شایانی دارد که میتوان در زمینه کشاورزی مشاوره مناسبی إرائه دهند همچنین در حوزه سنگ آهن، خودرو و صنایع مختلف کارنامه موفقی را در بر دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری مطرح کرد: از نظر فرهنگی نیز شهر ژنگژو جزهء سه شهر تاریخی فرهنگی چین محسوب می‌شوند و از نظر انرژی‌های پاک و تجدید پذیر اقدامات مناسبی انجام داده اند.

رئیس هیأت سیاسی استان هوبی نیز با اشاره به اینکه تاریخ قدمت شهر ژنگژو و یزد بسیار شبیه است، گفت: با وجود اولین سفر به یزد قدمت و فرهنگ غنی شهر بسیار قابل توجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار