دهقانی‌زاده گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده همچنان منابع بانکی به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین مالی در استان یزد شناخته می‌شود.

 مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان  با بیان اینکه در استان یزد برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد راه‌های جدید تامین مالی انجام شده و اقدامات موثری نیز صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که به زودی نتایج آن در استان قابل مشاهده خواهد بود.

وی با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی طی چند سال اخیر، بر بررسی و پایش مجدد منابع و مصارف بانکی استان تاکید کرد و گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده همچنان منابع بانکی به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین مالی در استان شناخته می‌شود که لازم است منابع و مصارف بانکی استان بیش از پیش مورد بررسی و پایش قرار گیرد.

دهقانی‌زاده افزود: در این راستا لازم است واحد‌های اقتصادی که محل فعالیت آنها در استان یزد بوده و گردش مالی آنها در استان دیگری است، مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم برای رایزنی با این واحد‌ها برای انتقال حساب و گردش مالی به استان یزد صورت پذیرد.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد پایش وضعیت واحد‌های تولیدی و اقتصادی استان را از موضوعات کلیدی در استان عنوان کرد که می‌توان با توجه به آمار درست، برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده اقتصاد استان داشت.

دهقانی‌زاده اظهار داشت: با توجه به نیاز استان یزد به آمار دقیق و بروز و مبتنی بر وضع موجود، لازم است پایش سایر بخش‌های اقتصادی استان همچون کشاورزی، معدن و گردشگری نیز همانند بخش صنعت در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، از مزیت‌های روند اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت، استخراج اطلاعات به صورت غیر مستقیم و مقایسه مصرف انرژی، میزان اشتغال ایجادی و میزان تولید واحد‌های اقتصادی است که میزان انحراف را کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار