مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در برنامه "روی خط باشید" شبکه تلویزیونی استان قزوین حاضر شد و به سوالات درباره اتباع پاسخ داد.

در راستای پاسخگویی و تنویر اذهان عمومی و به دعوت صدا و سیمای استان قزوین ، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در برنامه " روی خط باشید" حاضر شد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

در این برنامه که پیرامون حضور اتباع در استان قزوین پخش گردید، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی پیرامون مباحث مناطق مجاز و ممنوعه برای حضور اتباع خارجی در استان ، اشتغال اتباع ، تراکم جمعیتی و ... به سوالات پاسخ داد. 

طریقی همچنین قوانین مربوط به بحث استملاک و اجاره املاک توسط اتباع خارجی را بیان نمود و اظهار داشت طبق قوانین، اجاره ملک به اتباع مجاز در استان بایستی با مجوز اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صورت پذیرد.  

وی همچنین بر دو موضوع برخورد جدی با کارفرمایان متخلف و طرد اتباع خارجی غیر مجاز تاکید و اظهار داشت کارفرمایان مکلفند قبل از عقد قرارداد با کارگران اتباع خارجی از اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی و هیأت فنی اشتغال اتباع خارجی مجوز بگیرند ودر صورت عدم اخذ مجوز و بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز مطابق ماده 181 قانون کار از 91 تا 180 روز حبس برای کارفرمای متخلف در نظر گرفته شده است. همچنین استفاده از اتباع مجاز ودارای مدرک اقامتی قانونی نیز در مناطق ممنوعه تخلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.