ایالات متحده در بحبوحه افزایش درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و در واکنش به حمله احتمالی ایران، به تجهیز بیشتر بزرگ‌ترین پایگاه نظامی خود در شرق سوریه پرداخت.

 پایگاه خبری میدل ایست مانیتور از ارسال تجهیزات، مهمات و نیرو‌های نظامی توسط آمریکا به پایگاه این کشور در دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه تأکید کرده است که هواپیمای نظامی باری تحت عنوان ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا، از پایگاه این ائتلاف در منطقه کردستان عراق عازم پایگاه آمریکا واقع در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه شده است. آمریکا قصد دارد از این تجهیزات برای آموزش نیرو‌های نظامی خود در این پایگاه‌ها استفاده کند.

به اذعان میدل ایست مانیتور، منابع آگاه، از آموزش نیرو‌های آمریکایی برای حملات توپخانه‌ای سنگین و همچنین پرواز با هواپیما‌های جنگی در پایگاه نظامی میدان گازی «کانوکو» در سوریه خبر داده‌اند.

این هواپیما‌ها دارای سلاح، مهمات و تجهیزات لجستیکی بوده و در آسمان شرق دیرالزور به پرواز درآمده‌اند. این رسانه بر افزایش حضور آمریکا در شرق سوریه تأکید کرده است.

واشنگتن در حالی توان دفاعی خود در سوریه را افزایش می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی ایران در واکنش به ترور شهید هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به دست اسرائیل، حملات سهمگینی را به رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان او وارد کند. مقامات ایرانی از غافلگیرکننده بودن این حملات خبر داده‌اند. پیش از این، مقامات آمریکایی اذعان کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود حملات ایران در مقایسه با حمله فروردین‌ماه (عملیات وعده صادق)، پیچیده‌تر و گسترده‌تر باشد.

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار