مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ساکنان ۷۲ روستای شهرستان گیلانغرب با اجرای جهاد آبرسانی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره‌ به پروژه‌های روستایی مهم و شاخص شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ آغاز شد ولی نیمه‌تمام مانده بود، گفت: ۲ مجتمع چله و ویژنان گیلانغرب شامل ۷۲ روستا با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از جمله این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: از تعداد ۷۲ روستای این ۲ مجتمع ۲۸ روستا در بخش ویژنان و ۴۴ روستا در بخش چله قرار دارد که ۸۰ درصد عملیات آبرسانی در بخش چله توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه انجام شده بود که در سال ۱۴۰۲ در راستای جهاد آبرسانی با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با محوریت قرارگاه نجف اشرف استان، اجرای ۲۰ درصد باقیمانده از مجتمع چله و مجتمع ویژنان به این قرارگاه واگذار شد و اکنون با اتمام این عملیات این روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبار هزینه شده در پروژه آبرسانی به این ۲ مجتمع را در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در سال ۱۴۰۲ و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در اجرای عملیات ۸۰ درصدی پروژه مجتمع چله هزینه شده است.

داودی اقدام های انجام شده در آبرسانی به این ۲ مجتمع را احداث بیش از ۱۳ باب مخزن با حجم یک هزار و ۸۵۰ مترمکعب، برق رسانی، تجهیز و تعمیر هشت ایستگاه پمپاژ و اجرای بیش از ۹۵ کیلومتر لوله‌گذاری عنوان کرد.

او اضافه کرد: آب مورد نیاز این پروژه از سد سراب گیلانغرب تأمین شده که هیچ‌گاه کمبود و قطعی نداشته و با توجه به پایداری آب، امکان ایجاد تنش برای مجتمع دیگر وجود ندارد و آب شرب سالم و پایدار در اختیار مردم این روستاها قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.