هزاران نفر در برلین در اعتراض به سیاست‌های جنگی دولت آلمان در قبال اوکراین و رژیم صهیونیستی به راه‌پیمایی‌های حمایت از صلح در این کشور پیوستند.

هزاران نفر از شهروندان آلمانی در اعتراض به سیاست خارجی جنگ‌طلبانه دولت آلمان و تداوم روند ارسال تسلیحات نظامی این کشور به اوکراین به خیابان‌ها آمدند و شعار‌های اعتراضی سر دادند. 

به گزارش راشاتودی، معترضان در شهر برلین آلمان با شرکت در اعتراضات تحت عنوان صلح و آزادی، سیاست‌خارجی «جنگ طلبانه» آلمان را نقد و تداوم روند ارسال تسلیحات این کشور به اوکراین را محکوم کردند. 

این اعتراضات از سوی گروه موسوم به کوئردنکن به معنای تفکر جانبی در آلمان برنامه ریزی شد. جنبشی که از زمان آغاز پاندمی کرونا در اعتراض به سیاست‌های قرنطینه دولت آلمان روی کار آمد و از آن زمان به عنوان منتقد دولت به فعالیت‌های خود ادامه داده است. 

به گفته پلیس آلمان حدود ۵ هزار نفر برای شرکت در این راهپیمایی اعتراضی ثبت‌نام کردند. برخی از رسانه‌های داخلی آلمان تعداد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را حدود ۹ هزار نفر اعلام کردند. 

معترضان بنر‌ها و پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که روی آنها چنین جملاتی و شعار‌های اعتراضی نوشته شده بود: موشک‌های آمریکا در خاک ما جایی ندارند و یا مذاکرات صلح بدون اسلحه. 

برخی دیگر از معترضان ضمن تاکید بر ضرورت انجام مذاکرات صلح، در اعتراض به سیاست‌های دولت آلمان در قبال اوکراین و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه شعار‌هایی با این مضمون سر می‌دادند:‌ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل ممنوع. 

پلیس آلمان اعتراضات برگزار شده در برلین را مسالمت‌آمیز خوانده و عنوان کرد در جریان این اعتراضات گسترده، تعداد محدودی بازداشت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار