معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر، طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان است.

منصوریان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۴۴ درصد از شبکه فشار ضعیف استان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است و هم اکنون شهر حاجی آباد با ۵۷ کیلومتر و شهر اسدیه با ۵۱ کیلومتر کابل خودنگهدار، به عنوان نخستین شهر‌هایی هستند که طرح‌های کابل خود نگهدار خود را به پایان رسانده اند.

او طول شبکه فشار ضعیف هوایی خراسان جنوبی را ۵ هزار و۳۸۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۲ هزار ۳۸۸ کیلومتر از این میزان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

منصوریان اظهار کرد: طرح تبدیل سیم به کابل خود نگهدار در شهرستان‌ بیرجند ۴۹ درصد، قاینات ۳۹ درصد، طبس ۵۱ درصد، درمیان ۴۵ درصد، نهبندان ۴۰ درصد، فردوس ۵۶ درصد، سربیشه ۳۸ درصد، زیرکوه ۳۵ درصد، خوسف ۳۸ درصد و بشرویه ۴۱ درصد اجرا شده است که در صورت تأمین منابع پیش بینی شده حجم قابل توجهی از شبکه فشار ضعیف هوایی استان تا پایان امسال به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای همه شهرستان‌های استان بسته اجرایی آماده و منتظر تأمین نقدینگی است، بیان کرد: هم اکنون به صورت متوسط ماهیانه ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های سیم مسی خراسان جنوبی تبدیل به کابل خود نگهدار می‌شود که این مقدار در نیمه دوم سال به مراتب بیشتر خواهد بود.

او بالا بودن خوردگی خاک و فرسودگی شبکه را از عوامل مهم در افزایش هزینه اجرای این قبیل طرح‌ها برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون طرح تعویض سیم به کابل هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌های استان در دست اقدام است که برای تکمیل آن ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

برچسب ها: فشار ضعیف ، نیروی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.