تفاهم نامه سه جانبه جمع آوری فاضلاب ورودی به خور گورسوزان، و بازسازی ۷ کیلومتر از این شبکه در شهر بندرعباس امضاء شد.

استاندار هرمزگان گفت: براساس تفاهمنامه سه جانبه که بین استانداری هرمزگان، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و شرکت زیرساخت امضاء شد، علاوه بر تصفیه پساب فاضلاب، از ورود آن به خور‌ها جلوگیری می‌شود.

مهدی دوستی افزود: مقرر شد در گام نخست تا دو هفته آینده فاضلاب ورودی به خور گورسوزان از سه محله آیت الله غفاری، کمربندی شمالی و چاهستانی‌ها مهار شود.

وی گفت: فاضلاب شهر بندرعباس در شش مرحله طراحی شده و تاکنون برای اجرای ۳ مرحله از آن، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهر بندرعباس ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: سه مرحله پایانی این طرح نیز، سال آینده به پایان می‌رسد.

دوستی گفت: با اختصاص اعتبار خرید دستگاه شیرین سازی فاضلاب، هزینه پایان این طرح به حدود ۴ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: همزمان با شهرداری هم قراردادی بسته شد که پس از متوقف شدن ورود فاضلاب، کار زیباسازی خور‌ها و مجاور آنها آغاز شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این نشست گفت: موضوع مهم در اجرای کامل این طرح، بازسازی ۷ کیلومتر از شبکه‌های بتنی و فرسوده فاضلاب شهر بندرعباس است که با گذشت بیش از ۲۵ سال، دیگر پاسخگوی نیاز شهری نیست.

عبدالحمید حمزه پور افزود: شبکه‌های قدیمی فاضلاب در محله‌هایی مانند آیت الله غفاری، شمال بلوار جمهوری اسلامی و کمربندی بندرعباس واقع است که بافت بسیار متراکمی دارد.

وی گفت: با بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب بندرعباس تا یک سال آینده، این طرح به طور کامل به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شهر بندرعباس استفاده از پساب فاضلاب در صنایع موفق بود گفت: صنایع استان با استفاده از پساب فاضلاب مشکلات زیست محیطی خود را حل کرده اند.

شهروز شجاعی افزود: اکنون بسیاری از شاخص‌های کلیدی خروجی پساب فاضلاب تصفیه خانه شهر بندرعباس استاندارد است.

وی گفت: ابتدای سال ۱۴۰۰ شرایط آلودگی فاضلاب شهر بندرعباس ۳ برابر استاندارد محیط زیست بود، اما اکنون این آلودگی به حد استاندارد رسیده است.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس افزود: برای پایان طرح فاضلاب شهر بندرعباس بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای شیرین سازی پساب فاضلاب ثبت سفارش شده، مجوز‌ها صادر و ارز مورد نیاز هم اختصاص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار