در پی وخامت حال هنرمند کرمانشاهی ؛ جمعی از هنرمندان استان خواستار توجه بیشتر مسئولان به جامعه هنری و مشکلاتشان شدند.

هنرمندان کرمانشاهی می‌گویند نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هنرمندی همچون منصور یاقوتی علاوه بر بیماری شرایط سخت دیگری را هم تحمل کند.

در همین رهگذر خانواده منصور یاقوتی نویسنده کرمانشاهی نیز ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان بیمارستان امام رضا کرمانشاه، از مدیران و پزشک استاد یاقوتی خواستند تا روند درمانی وی در همین مرکز درمانی ادامه یابد.

همسر منصور یاقوتی اظهار کرد: متاسفانه استاد یاقوتی از مدتی قبل به دلیل سرطان در بیمارستان بستری هستند و بیماری در معده، ریه و طحال پیشروی و منجر به ایجاد عفونت در بخش‌هایی از بدن شده است.

خانم طهماسبی با بیان اینکه استاد یاقوتی مبتلا به دیابت هم هستند، گفت: طی این مدت روزانه چند سرم شامل انسولین برای درمان دیابت و خارج کردن عفونت به ایشان تزریق می‌شود و خود استاد هم از روند درمان و رسیدگی عوامل درمانی رضایت داشته و مایل هستند تا دستیابی به بهبود نسبی در بیمارستان بمانند.

وی با بیان اینکه طبق نظر پزشک استاد یاقوتی ایشان باید از بیمارستان ترخیص شود، گفت: اگر استاد یاقوتی از بیمارستان ترخیص شود روند درمانی متوقف شده و از طرف دیگر هم تهیه سرم‌های انسولین و سایر دارو و سرم‌هایی که الان روزانه برای ایشان تزریق می‌شود، به دلیل کمیابی برای ما سخت است.

عبدالرضا رادفر شاعر و نویسنده کرمانشاهی ضمن گلایه از توجه کم به اصحاب فرهنگ و هنر استان گفت: در این مدتی که استاد یاقوتی بستری بودند بسیاری از هنرمندان، هنردوستان و عامه مردم از داخل و حتی خارج کشور، وضعیت درمانی ایشان را پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه هنرمندان از مدیران خود توقعی جز احترام و توجه ندارند گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر شماره حسابی از طرف خانواده استاد یاقوتی در فضای مجازی منتشر شد که صحت نداشت و خانواده ایشان دریافت هرگونه کمک مادی را رد کردند و ما هم این موضوع را در سطح گسترده انعکاس دادیم.

رادفر که به اتفاق جمع دیگری از هنرمندان کرمانشاهی در کنار خانواده منصور یاقوتی پیگیر سلامت ایشان هستند، بیان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای پیش برود که خانواده استاد با مناعت طبع نسبت به مشکلاتی که دارند سکوت کنند و این نویسنده کرمانشاهی متحمل درد و رنج فراوان شود.

در همین پیوند معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه گفت: پیگیر وضعیت سلامت و بهبودی استاد یاقوتی هستیم.

حامد دمیاد افزود: چندی پیش به اتفاق جمعی از مسوولان از آقای یاقوتی ملاقات کردیم و حتما روند درمانی ایشان را پیگیری و کمک‌های لازم را خواهیم کرد.

منصور یاقوتی ملقب به «گُل باخی» پنجم دی سال ۱۳۲۷ در روستای کیوه‌نان شهرستان سنقر استان کرمانشاه متولد شد؛ وی در زمینه داستان کوتاه و داستان بلند فارسی متون درخشانی خلق کرده و یکی از چهره‌های شاخص در میان نویسندگان نسل دهه ۴۰ و ۵۰ ایران است.

برخی نویسندگان معاصر از منصور یاقوتی به عنوان چخوف ایران (یکی از مشهورترین نویسندگان جهان) یاد می‌کنند چراکه این هنرمند کرمانشاهی در آثارش استادانه و هنرمندانه از جملات کوتاه، ادبیات قائم به ذات و به دور از تقلید استفاده کرده و همچنین بیشتر آثار ایشان در سبک رئالیسم آفریده شده است.

آواز کوه، داستان‌های آهو دره، قصه‌های زاگرس، آیین یارسان در اساطیر قوم کرد، حماسه بابک خرم‌دین، خرچنگ بلندپرواز، دهقانان، چراغی بر فراز مادیان کوه، افسانه‌هایی از ده‌نشینان کرد، گل خاص، پاجوش، مردان فردا، سال‌های پرخاطره، با بچه‌های ده خودمان، زخم، درخت خشک و باغ پرگل بخشی از آثار و پژوهش‌های این نویسنده برجسته کرمانشاهی است.

برچسب ها: هنرمند ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.