همه ما در مورد چیز‌هایی در زندگی نگران چیز‌های بزرگ، چیز‌های کوچک و گاهی اوقات چیز‌های مضحک هستیم.

بسیاری از چیز‌هایی که ما برای آنها عذاب می‌کشیم، در واقع اهمیتی ندارند و درک این موضوع می‌تواند ما را از استرس و اضطراب بی‌مورد رها کند. بنابراین، اگر کنجکاو هستید که "چه چیزی واقعا مهم است؟ " این مطلب را بخوانید.

در این مطلب هفت چیز در زندگی که فکر کردن به آنها اهمیتی ندارد را به اشتراک می‌گذاریم.

۱) اشتباهات گذشته
همه ما اشتباهاتی کرده ایم برخی جزئی، برخی دیگر، نه چندان جزئی.

گرفتار شدن در انتقاد از خود و پشیمانی آسان است. اشتباهات گذشته را بار‌ها و بار‌ها در ذهنمان تکرار کنیم، اما موضوع اینجاست. آن اشتباهات در گذشته هستند و هیچ مقدار نگرانی یا پشیمانی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

به جای اینکه روی کاری که باید متفاوت انجام می‌دادید فکر کنید، از آن بیاموزید، آن را رها کنید و به جلو بروید.

به یاد داشته باشید درنهایت این اشتباهات گذشته اهمیتی نخواهد داشت. آنچه مهم است این است که اکنون چه می‌کنید و چگونه از آن تجربیات رشد می‌کنید. بالاخره ما انسان هستیم. زندگی می‌کنیم، یاد می‌گیریم، رشد می‌کنیم؛ و این چیزی است که واقعاً در زندگی مهم است.

۲) تلاش برای راضی نگه داشتن همه
راضی کردن همه غیرممکن است و در تلاش برای انجام این کار، خودمان را گم می‌کنیم.

اگر همه ما را دوست نداشته باشند یا با انتخاب هایمان موافق نباشند، اشکالی ندارد. وقتی لازم است نه بگوییم اشکالی ندارد. اشکالی ندارد که شادی و رفاه خودمان را در اولویت قرار دهیم. مهم نیست که همه را راضی کنید یا نه. مهم این است که با خودتان صادق باشید و زندگی‌ای داشته باشید که شما را خوشحال کند.

۳) کمال جویی
کمال یک سراب است. این یک استاندارد دست نیافتنی است که ما اغلب برای خود تعیین می‌کنیم و خسته کننده است.

یک حقیقت تلخ وجود دارد؛ زندگی پر از آشفتگی است و این اشکالی ندارد. اشکالی ندارد که نقص داشته باشید و اشتباه کنید. زیرا، در نهایت، تلاش ما برای کمال اهمیتی نخواهد داشت. آنچه اهمیت دارد اصالت ما، انعطاف پذیری و توانایی ما در پذیرش خود کاملا ناقصمان است.

پس بیایید نقص‌های خود را بپذیریم. آنها ما را انسان می‌کنند، ما را منحصر به فرد می‌کنند و زندگی ما را به زیبایی واقعی می‌کنند.

۴) دارایی‌های مادی
ما اغلب به دنبال اموال مادی می‌گردیم. یک خانه بزرگتر، یک ماشین شیک تر، آخرین ابزار‌های فناوری. اما در اینجا یک واقعیت وجود دارد. اموال مادی ما را تعریف نمی‌کنند.

در نهایت مهم نیست که چه چیز‌هایی جمع کرده ایم. آنچه اهمیت دارد خاطراتی است که ساخته ایم، روابطی که ایجاد کرده ایم و زندگی‌ای که تجربه کرده ایم. بنابراین، به جای تمرکز بر کسب بیشتر، بیایید روی مهربان‌تر و دوست داشتنی‌تر بودن تمرکز کنیم.

۵) نگه داشتن کینه
آیا می‌دانستید کینه توزی می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد؟ این می‌تواند منجر به استرس، اضطراب و حتی بیماری‌های جسمی مانند بیماری قلبی شود.

همه ما از دیگران صدمه دیده ایم؛ و گاهی اوقات، رها کردن آن درد و عصبانیت سخت است. اما نکته اصلی اینجاست. حمل کینه مانند حمل یک چمدان سنگین به هر جا که می‌روید است. شما را سنگین می‌کند و مانع حرکت شما به جلو می‌شود.

اما در نهایت آن کینه‌ها اهمیتی ندارند. آنچه اهمیت دارد آرامش و آزادی است که وقتی بخشش را به جای رنجش انتخاب می‌کنید به دست می‌آورید. به یاد داشته باشید، بخشش به معنای رها کردن کسی نیست. این در مورد آزاد کردن خود است. بنابراین، آنها را رها کنید. آینده شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

۶) مقایسه خود با دیگران
ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مقایسه کردن خود با دیگران بسیار آسان است. رسانه‌های اجتماعی دائماً تصاویری از زندگی‌های بی‌نقص به ما می‌دهند که اغلب می‌توانند ما را دچار مشکل کنند. اما هر یک از ما در مسیر زندگی منحصر به فرد خود هستیم. قرار نیست مسیر شما شبیه مسیر دیگری باشد.

مهم نیست که چگونه در مقابل دیگران قرار گرفته اید. آنچه مهم است این است که چگونه زندگی خود را سپری کرده اید. آیا رویا‌های خود را دنبال کرده‌اید؟ به خودتان وفادار مانده‌اید؟

بالاخره این زندگی شماست. آن را واقعا زندگی کنید، آن را به طور کامل زندگی کنید، و مهمتر از همه، آن را برای خودتان زندگی کنید. زیرا در نهایت شما به همان اندازه که هستید کافی هستید.

۷) ترس از شکست
ترس از شکست می‌تواند زنجیره سنگینی باشد که ما را از دنبال کردن رویاهایمان و رسیدن به پتانسیل کامل خود باز دارد. شکست دشمن نیست معلم است. یک پله در مسیر موفقیت است.

درنهایت مهم نیست که چند بار شکست خورده اید. مهم این است که شما شجاعت تلاش کردن، ریسک کردن و دنبال کردن رویاهایتان را داشتید. پس آن را انجام دهید. جرات شکست خوردن را داشته باشید. زیرا در نهایت، این ترس از سقوط نیست که مهم است، بلکه لذت پرواز است.

پذیرفتن آنچه واقعاً مهم است
همه ما در شلوغی زندگی گرفتار می‌شویم و اغلب چیز‌هایی را که واقعاً مهم هستند از دست می‌دهیم. اما نکته مهم این است که هرگز برای تمرکز و اولویت بندی مجدد دیر نیست.

پس همین الان یک لحظه وقت بگذارید. به زندگی‌ای که دارید و زندگی‌ای که می‌خواهید داشته باشید فکر کنید. سپس شهامت داشته باشید که آنچه را به شما خدمت نمی‌کند رها کنید.

در پایان، مهم این نیست که چقدر داریم، بلکه این است که چقدر دوست داشته ایم. مهم این نیست که چند اشتباه مرتکب شدیم، مهم این است که چقدر رشد کرده ایم؛ و مطمئناً به این نیست که دیگران را راضی کنیم، بلکه با خودمان صادق باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار