سیمون بایلز و درخشش بی‌حدوحصرش در رشته ژیمناستیک ادامه دارد.

سیمون بایلز، ستاره ژیمناستیک، با کسب سومین مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ بار دیگر تاریخ‌سازی کرد. این ژیمناست بی‌نظیر در رشته ژیمناستیک هنری به مقام قهرمانی رسید و به مجموع هفت مدال طلای المپیک خود افزود. ربکا اندراده از برزیل و جید کری از آمریکا به ترتیب دوم و سوم شدند.

سیمون بایلز با حرکت مخصوص خودش در رشته خرک با نام "Biles II" بهترین امتیاز را از آن خود کرد. این حرکت که به نام پایک دوبل یورچنکو نیز شناخته می‌شود، نه تنها بسیار خطرناک و فرود پس از آن بسیار دشوار است، بلکه همان حرکتی است که بایلز را المپیک توکیو با چالش مواجه کرد.

این مصدومیت او را مجبور کرد از اکثر رویداد‌های تابستانی خود، از جمله فینال خرک در آن دوره کنار بکشد. امروز اما، ۸ سال پس از قهرمانی در ریودوژانیرو، پرافتخارترین ژیمناست آمریکایی دومین طلای خود را در این بخش به دست آورد.

بایلز دومین زنی است که دو بار قهرمان خرک شده و به ورا کازالوسکا از چکسلواکی به عنوان برنده دو مدال طلای المپیک در بخش خرک می‌پیوندد. کاسالاوسکا در سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۸ مدال طلای المپیک را به گردن آویخته بود.

بایلز اکنون ۱۰ مدال المپیک در کارنامه خود دارد که هفت مدال آن طلا است. او همچنین تعداد مدال‌های خود را در مسابقات بزرگ بین المللی به عدد ۴۰ رساند. طلای امروز، سومین مدال او در بازی‌های المپیک پاریس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار