مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: هنرستان هنر‌های زیبا در استان هرگز تعطیل نخواهند شد و فعالیت آنها با قوت و بهتر از گذشته استمرار پیدا می‌کند.

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در پاسخ به برخی شایعات در خصوص احتمال تعطیلی هنرستان‌های هنر قزوین و نیز در راستای تنویر افکار عمومی گفت: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همواره نسبت به نیرو‌های انسانی، اماکن فرهنگی و هنری و حتی فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی نگاه صیانتی داشته تا فعالیت آنها تقویت شود.

وی اضافه کرد: پس از گفتگو‌های صورت گرفته با استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان، هنرستان‌های هنر‌های زیبای قزوین همانند گذشته فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد تا استعداد‌های نهفته این دیار مینودری کشف و شکوفا شود.

براتی تاکید کرد: تمام افرادی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی فرهنگ و هنر هستند، می‌توانند از ظرفیت هنرستان‌های موجود استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند.

این مسئول در خصوص بیانیه صادر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش نیز تشریح کرد: با توجه به اینکه تنظیم کنندگان این بیانیه به تفاهم نامه‌های اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد دسترسی نداشتند، متن آن در خصوص تنفس یک ساله و مکان آموزش به درستی و با دقت نپرداخته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در ادامه و در پاسخ به خبر‌هایی مبنی بر واگذاری اماکن فرهنگی و هنری به سایر دستگاه ها، اضافه کرد: ۲ ساختمان در اختیار حوزه علمیه و حوزه هنری قزوین قرار داشته که سرای نهج البلاغه و قرآن طی یک تفاهم نامه‌ای مربوط به ۱۰ سال گذشته و برای مدت کوتاهی در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گرفت، اما به دلیل عدم بازپس گیری تا سطح معاونت حقوقی وزارتخانه مطالبه و نامه نگاری کردیم که هرچه سریع‌تر بتوانیم آن را پس بگیریم و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

براتی در خصوص ساختمان عمارت هنر، افزود: این ساختمان در دوره مدیریت قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در یک تفاهم نامه‌ای در اختیار حوزه هنری قرار گرفت، ما بر این تفاهم نامه احترام گذاشته و آن را محترم شمردیم، اما از دل اصحاب فرهنگ و هنر یک مطالبه گری وجود دارد که چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اماکن خود نگاه صیانتی ندارد، بر همین اساس افقی ترسیم کردیم که هم تواقفنامه محفوظ باشد و اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در آن اجرایی شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، چهار ساختمان برای مولدسازی انتخاب شده بودند که در حال منتفی کردن مصوبه آن هستیم تا این فضا‌ها همچنان در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار گیرد.

براتی بیان کرد: متاسفانه در فضای مجازی برخی از دوستان به دور از اخلاق و با کمترین اطلاعات دقیق و موثق نسبت به برخی از موضوعات اظهار نظر می‌کنند که بهتر بود برای تنویر افکار عمومی، اطلاعات موثق‌تر را از این اداره کل پیگیری می‌کردند.

روز گذشته /جمعه ۱۲ مردادماه/ خبری در فضای مجازی اینستاگرام منتشر شده بود مبنی بر اینکه هنرستان‌های هنر‌های زیبا در قزوین در حال تعطیل شدن هستند و ساختمان‌های فرهنگ و هنری نیز در حال واگذاری و مولدسازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.