نیاز مصرف برق در استان مرکزی در مقایسه با پارسال دو برابر شده است و پایداری شبکه برق فقط با مصرف بهینه مشترکان امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با توجه به پیش بینی افزایش شدت گرما در هفته پیش رو به ویژه در دور روز آخر هفته گفت: برای عبور از این شرایط و گرمای سخت، نیاز به همکاری و مشارکت همه گروه‌های مشترکان و مردم است.

محمودی با توجه به اینکه به ازای هر درجه افزایش دما هزار و ۸۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد، افزود: در استان مرکزی در مقایسه با سال گذشته نیاز مصرف برق دو برابر شده و همکاران با تمام توان در تلاش هستند که پایداری برق در این شرایط گرما و مصرف بالا حفظ شود. برای عبور از این شرایط نیازمند همکاری و مشارکت همه گروه‌های مشترکان برق و مردم استان هستیم.

به گفته محمودی از شروع فصل گرما ۹ درصدی مصرف برق در کشور افزایش داشته و در استان مرکزی نیز شاهد افزایش هفت درصد نیاز مصرف برق نسبت به میانگین در سال گذشته هستیم و مصرف برق به میزان ۷۵۰ مگاوات نسبت به ۱۰ سال گذشته اضافه شده و نسبت به سال گذشته ۷۰ مگاوات به نیاز مصرف برق افزایش یافته است.

محمودی گفت: با توجه به اینکه اصناف نقش موثری در میزان بار استان دارند، درخواست ما از این بخش این است که در ساعات کار از مولد‌های خود استفاده کنند و در ساعات اوج گرما که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ است نسبت به تعطیلی مراکز صنفی خود اقدام کنند.

او از مردم خواست در استفاده از وسایل سرمایشی حداقل مصرف را داشته باشند و با توجه به محدودیت زمان کار ادارات، مراجعات خود را به ادارات در ساعات ابتدایی روز قرار دهند چرا که ساعات کاری ادارات در این هفته تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه می‌باشد تا همکاران اداری نیز در ساعاتی که اعلام شده نسبت به تعطیلی ادارات خود اقدام کتتد.

محمودی با بیان اینکه تاثیر بار اداری نسبت به روز‌هایی که محدودیت زمان کاری به روز‌های دیگر ۲۵ مگاوات است که تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف دارد، افزود: همکاران اداری بعد از تعطیلی ادارات نسبت به خاموش نمودن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی اقدام کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.