بیش از ۲۳ هزار خانوار اراکی با عضویت در طرح و سامانه اکو، به جمع آوری هوشمند پسماند‌ کمک می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: از ابتدای اجرای طرح هوشمند خرید و جمع آوری پسماند‌های خشک در اراک، بیش از ۲ میلیون و ۷۹۳ کیلوگرم پسماند خشک و قابل بازیافت جمع آوری شده است.

فدوی افزود: طرح هوشمندسازی جمع آوری پسماند‌های خشک از مبدا (اکو)، یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهرداری در حوزه زیست محیطی می‌باشد که موفقیت هرچه بیشتر آن نیازمند همکاری شهروندان می‌باشد و از آنجا که از ابتدای اجرای این طرح همکاری خوبی صورت پذیرفته امید است که در ادامه این مسیر، شهروندان همراه و همگام با شهرداری در اجرای موفق‌تر این طرح باشند.

به گفته فدوی در حال حاضر ۲۳۱۷۶ خانوار اراکی در سامانه هوشمند اکو ثبت نام نموده اند و با فروش پسماند‌های قابل بازیافت خود، کمک محسوسی به حفظ محیط زیست شهر انجام می‌دهند.

فدوی این را هم گفت که شهروندانی که قصد پیوشتن به این طرح را دارند، می‌توانند برنامه اکو را از برنامه بازار یا وبگاه https://ecobin.ir/ دریافت کنند. 

یادآور می‌شود، خرداد سال ۱۴۰۱ طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های قابل بازیافت با رونمایی از سامانه هوشمند اکو در اراک آغاز به کار کرد و به دلیل آشنایی شهروندان با موضوع تفکیک از مبدا، موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

برچسب ها: اکو ، طرح هوشمند ، پسماند ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.