سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: موکب‌هایی که برای مراسم اربعین قصد انتقال دارو به عراق را دارند این اقدام باید از طریق هلال احمر انجام شود.

 تراب محمدی در جلسه ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان جزو استان‌های فعال در استقرار مواکب اربعین است گفت: آذربایجان شرقی معین آذربایجان غربی در مراسم جهانی اربعین برگزیده شده است و با هماهنگی‌های انجام یافته در مرز تمرچین اتوبوس‌ها و ون‌ها برای انتقال زائران به طور مستقیم به شهر کربلا استقرار یافته اند.

 وی گفت: پارکینگ لازم برای خودرو‌های شخصی نیز در مرز تمرچین فراهم است و زائران در صورت امکان با خودرو‌های شخصی به مرز مراجعه کنند.

تراب محمدی با بیان اینکه حمل و نقل زائران، توزیع مواد غذایی و اسکان زائران از جمله مسائل مهمی است که باید برنامه ریزی‌های لازم انجام شود بر توزیع عادلانه امکانات در بین مواکب تاکید و اظهار کرد: در ایام اربعین موکب‌هایی که توانمند هستند در کشور عراق حضور یابند.

وی اطلاع رسانی‌های کافی برای ثبت نام زائران در سامانه سماح را ضروری دانست و ادامه داد: ثبت نام در سامانه سماح فرصتی برای برنامه ریزی توسط دستگاه‌های مسئول است که اگر انجام نشود مشکلاتی برای زائران و دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد خواهد شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی پیاده روی اربعین را نمایش بزرگ جهان اسلام برشمرد و یادآور شد: جلسه‌ای برای هماهنگی ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان برگزار شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه موکب‌ها خودشان را آماده اربعین کنند گفت: انتظاری که از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد پشتیبانی موکب‌های اربعین از لحاظ حمل و نقل و مباحث فرهنگی است.

رزمی با تاکید بر اینکه ثبت نام زائران در سامانه سماح اولویت ستاد اربعین است افزود: برنامه ریزی دستگاه‌ها در حوزه حمل و نقل، فروش ارز توسط بانک‌های عامل و ثبت نام بیمه با استفاده از این سامانه انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.