مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از انجام مطالعاتی در خصوص بررسی امکان استفاده از خط ویژه برای موتورسواران در معابر شهری قم خبر داد.

حامد خسروی،مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اصل داستان موتورسیکلت‌ها بحث فرهنگ‌سازی است که در بسته‌های آموزشی در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: بحث ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ها موضوعی است که چندین‌بار از سوی پلیس راهور برای کمربندی شهر یا مناطقی مانند بلوار غدیر درخواست شده است.

وی افزود: در گذشته امکان ایجاد خط ویژه برای اتوبوس‌ها وجود داشت و ایجاد شد، اما برای موتورسواران این موضوع باید بررسی شود که آیا امکان ایجادش وجود دارد یا خیر، در این راستا یکی از مطالعاتی که در حال انجام است موضوع بررسی امکان اجرای خط ویژه در معابر شهر است.

مدیر دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: چنین مطالعاتی در تهران انجام شده است و نهایتاً ایجاد خط ویژه برای برای موتورسواران در پایتخت توصیه نشد.

خسروی تصریح کرد: چنین خط ویژه‌هایی در کشور‌هایی مثل تایوان، اندونزی یا مالزی ایجاد می‌شود و البته در بزرگراه‌ها یا بلوار‌هایی است که عبور و مرور عابر پیاده در آنها وجود نداشته باشد، اما اینکه آیا در معابر شهری این کار می‌تواند صورت گیرد نیاز به بررسی دارد.

وی با اشاره به تجربه جهانی برای ایجاد این خطوط در داخل محدوده شهری گفت: در برخی از شهر‌های تایوان این خطوط ایجاد شدند، اما دلیل اصلی ایجاد آن دو برابر بودن تعداد موتورسیکلت‌ها نسبت به خودرو‌ها بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار