واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان مرکزی آغاز شد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:تزریق واکسن پنوموکوک به کودکان دو ماهه در راستای ارتقای سلامت آنها از امروز در استان مرکزی آغاز شد.
دکتر مرتضی واعظ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در مراسم افتتاحیه ادغام واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در برنامه ایمن سازی و رایگان شدن هزینه‌های بستری کودکان زیر هفت سال اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور امروز شنبه،۱۳ مرداد ماه در تمامی مراکز بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه واکسن پنوموکوک برای کودکان از سن دوماهگی تزریق می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی با اشاره به مرگ کودکان در آمار‌های کشوری، تصریح کرد؛ واکسن پنوموکوک سالانه از هزار و ۵۰۰ مرگ کودک جلوگیری کرده و از حدود ۵۰ هزار عفونت شدید پنوموکوکی پیشگیری می‌کند به طوری که، مصرف آنتی بیوتیک و در نتیجه مقاومت آنتی‌بیوتیکی را کاهش دهد.
شهریار حسنی رئیس مرکز بهداشت اراک در این مراسم گفت: این واکسن در چارچوب برنامه جدید واکسیناسیون کودکان اجرا و به نوزادان در سه نوبت ۲، چهار و ۱۲ ماهگی تزریق خواهد شد.
شهلا خرمی سرپرست پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها با بیان اینکه واکسیناسیون موجب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع الطیف در مراکز درمانی کشور شده است، یادآور شد: آموزش‌های لازم برای سیستم بهداشتی و ارسال دستورالعمل‌های لازم نیز در دستور کار مدیریت بیماری‌های واگیر این معاونت قرار گرفته و به کلیه شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.