رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۲ هزار جلد گذرنامه زیارتی در استان صادر شده است.

سرهنگ زنگویی رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از صدور ۲۷ هزار و ۶۴ جلد گذرنامه زیارتی و عادی از آغاز امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۲۳ جلد گذرنامه عادی است.

او افزود: ۱۲ هزار و ۲۴۱ جلد گذرنامه زیارتی نیز در این مدت در استان صادر شده است.

سرهنگ زنگویی اظهار کرد: گذرنامه‌های زیارتی تنها برای ورود و خروج به کشور عراق و گذرنامه‌های عادی برای تمامی کشور‌های خارجی معتبر است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که متقاضی گذرنامه جدید زیارتی اربعین هستند می‌توانند از طریق سامانه کاربردی پلیس من به نشانی police man.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: متقاضیان گذرنامه‌های عادی علاوه بر سامانه پلیس من، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ درخواست گذرنامه داشته باشند.

سرهنگ زنگویی عنوان کرد: متقاضیانی که قصد تشریف به عتبات عالیات و پیاده روی اربعین را دارند درخواست گذرنامه را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: اعتبار گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است.

او هزینه صدور گذرنامه زیارتی را ۶۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: امسال پیش بینی نصب نشان بر روی گذرنامه‌های تاریخ گذشته نشده و شهروندان منتظر تمدید گذرنامه‌های فاقد اعتبار با نصب نشان برای خروج از کشور نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.