مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از مقاوم سازی و بهسازی ۶۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان خبر داد.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان کم دوام یا بی دوام است که امیدواریم با ادامه روند فعلی و همکاری مردم شاهد مقاوم سازی ۱۰۰ درصد آنها باشیم.

او افزود: با اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد تاکنون از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی استان ۵۴ هزار و ۲۰۰ واحد معادل ۶۱ درصد مقاوم سازی و بهسازی شده است.

تنها اظهار کرد: اگر جمعیت و ظرفیت خراسان جنوبی ملاک باشد سهمیه سالانه استان در این خصوص باید حدود ۲ هزار واحد مسکونی منظور می‌شد که با توجه به تقاضا و تمایل مردم، همکاری بانک‌های عامل و تلاش‌های صورت گرفته، نتایج حاصل فراتر از ظرفیت استان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تصریح کرد: سهمیه بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی به صورت سالیانه به استان تخصیص داده و پس از هماهنگی با بانک‌های عامل، با در نظر گرفتن نیاز و ظرفیت هر شهرستان، وضعیت مقاوم‌سازی بافت‌های روستایی و درخواست‌های موجود، برش شهرستانی آن انجام و تسهیلات مربوطه ابلاغ می‌شود.

او گفت: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجموع سهمیه‌ای که به استان اختصاص یافت بیش از ۸ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی (اعم از تسهیلات احداثی و تسهیلات متمم) بود که بیش از ۵ هزار واحد عملیات اجرایی آنها به اتمام رسیده و سایر واحد‌ها در مراحل ساخت است.

تنها عنوان کرد: در یک سال گذشته نیز ۵ هزار و ۷۰۰ متقاضی ساخت واحد‌های مسکونی (بیش از دو برابر ظرفیت سالیانه استان) همچنین بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی تسهیلات تکمیلی مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده و این موضوع همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اکنون برای بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی به هر متقاضی، مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.