جعفری زاده از انهدام شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق کرمان خبر داد و گفت: ۲ متهم در این خصوص بازداشت و تعدادی متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

بهنام جعفری زاده با اشاره به متلاشی شدن شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق استان کرمان گفت: اعضای این شبکه فساد در پوشش بنگاه معاملاتی خودرو، اقدام به پولشویی و پرداخت پول‌های سودی (معاملات ربوی) می کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک بنگاه خرید وفروش خودرو پلمب شده است، بیان کرد: مالک و دست اندرکاران این واحد صنفی نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و در این پرونده ردپای برخی افراد صاحب نفوذ از جمله یک وکیل نیز دیده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن قدردانی از اقدامات فنی و اطلاعاتی، حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان، ادامه داد: پس از کسب گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه اشخاصی در ظاهر با انجام معامله‌ی خودرو در بنگاه معاملاتی و در واقع با تشکیل باند اقدام به پرداخت پول سودی و دریافت سود‌های بسیار کلان و جعل اسناد و معاملات صوری می کنند، موضوع تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت.

 وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم و جمع آوری ادله‌ی کافی با دستور بازپرس شعبه‌ دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم متهمان دستگیر و با قرار نظارت قضایی این واحد صنفی به علت اینکه مکان وقوع جرام فوق بوده تا اطلاع ثانوی پلمپ شد.

جعفری زاده ضمن هشدار جدی به افرادی که در زمینه‌ معاملات ربوی و جعل اسناد و معاملات صوری و پولشویی فعالیت می‌کنند و همچنین کلیه‌ بنگاه‌های فعال در شهرستان که معاملات نامتعارف و خارج از چارچوب قانون انجام می‌دهند، بیان داشت: چنانچه شخص یا اشخاصی از این بنگاه معاملاتی یا بنگاه‌های دیگر شکایتی دارند به دفتر دادستانی شهرستان بم مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار