فرماندار کنگاور از حفر چهار حلقه چاه برای رفع مشکل آب شرب خبر داد و گفت: با توجه به ریزش چاه دشت علی‌آباد در برخی محلات با قطعی و افت فشار آب مواجه بودیم که اکنون با وارد مدار شدن یکی از چاه‌ها وضعیت آب به یک پایداری نسبی رسیده است.

ایرج صادقی فرماندار کنگاور با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در شهر کنگاور یک چاه در روستای "سلیمان‌آباد" حفر شد که پس از نصب تجهیزات با ۳۵ لیتر در ثانیه وارد مدار شده و آب شرب شهر کنگاور در حال حاضر به یک پایداری نسبی رسیده است، افزود: چاه شماره ۲ این روستا نیز در عمق ۸۰ متری در حال حفر است.

فرماندار کنگاور به حفر یک حلقه چاه در شهرک "حسن‌آباد" که در حال نصب شناور بوده و به زودی وارد مدار می‌شود اشاره کرد و گفت: چاهی ۲جداره برای دشت علی‌آباد در جبهه جنوبی شهر کنگاور نیز پیش‌بینی شده که در مقابل خشک‌سالی‌های سال‌های آینده دچار ریزش نشود.

صادقی به همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای رفع تنش آبی ۶ روستای این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: روستا‌های قزوینه، توشمالان، قاسم‌آباد، عبدالتاجدین، شکرآب و همیانک باوجود اینکه از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای ایجاد مجتمع آبرسانی در این روستا‌ها ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده، ولی قرارگاه نیز در قالب پروژه تنش آبی به دنبال حل بحران کم آبی این روستا‌ها است.

فرماندار کنگاور در ادامه گریزی هم به قطع انشعابات غیرمجاز کارواش‌ها زد و اظهار کرد: بیش از ۲۰ کارواش که از آب شرب غیرمجاز یا از آب شرب با کاربری مسکونی فعالیت می‌کرد با همکاری کارگروه شهرستانی پلمب شد.

صادقی با بیان اینکه متاسفانه کارواش‌های کنگاور به سیستم‌های بازچرخانی آب مجهز نیست، افزود: همه مشترکانی که الگوی مصرف نامطلوب دارند، اعم از تجاری یا شخصی و یا استفاده از آب شرب برای باغات و ساخت‌وساز‌های بلندمرتبه سازی با اخطار و سپس با قطع اشتراک مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بدلیل شرایط خشکسالی و کم آبی موجود در شهرستان با تنش آبی و کمبود آب شرب مواجه هستیم، لذا باید برای گذر از این پیک تنش آبی مردم نیز مسوولان را همراهی و مساعدت کنند.

برچسب ها: آب شرب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.