رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از حضور حدود ۵۰۰ موکب درمانی در مسیر پیاده روی اربعین برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.

 سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: جلسه‌ای با حضور موکب داران درمانی اربعین ۱۴۰۳ برگزار شد که از موکب داران که در پیاده روی اربعین حضور دارند برای هماهنگی بهتر و مؤثر‌تر در عملیات اربعین دعوت شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: آخرین اقدامات در نقل و انتقال دارو و تجهیزات پزشکی و امکاناتی که جمعیت هلال احمر در اختیار این موکب داران خواهد گذاشت و همچنین توقعاتی که هلال احمر در ارائه خدمات درمانی از موکب داران در اربعین حسینی دارد، در این جلسه تشریح شد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری این موکب داران در نجف، سامرا، مرز‌های زمینی و … خدمات درمانی به زائران ارائه خواهد شد و به همین منظور بایستی هماهنگی لازم بین هلال احمر و موکب‌های درمانی به وجود بیاید تا این خدمات به خوبی به زائران ارائه شود.

وی ادامه داد: هماهنگی برای ارائه خدمات در موارد بروز گرمازدگی، انتقال بیماران، بیماری‌های واگیر، درمان و... انجام شده است.

مرعشی با بیان اینکه سطح خدمات امسال در اربعین حسینی با سال‌های گذشته متفاوت است افزود: امسال با رشد قابل توجه خدمات مواجه هستیم و امکاناتی همچون حضور اورژانس اجتماعی و بهزیستی را خواهیم داشت و همینطور هماهنگی با بهشت زهرا برای انتقال پیکر زائرانی که در این مسیر فوت کنند، به داخل کشور انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال بحث ابتدای زائران به گرمازدگی خیلی جدی است و امکانات بیشتری را برای پیشگیری از ابتلای زائران به گرما زدگی و درمان بیماران گرمازده در نظر گرفته‌ایم.

مرعشی ادامه داد: حدود ۵۰۰ موکب مردمی و هلال احمر درمانی، در عملیات اربعین ۱۴۰۳ به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار