سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل بر نظارت دائمی کیفیت و بهداشت نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: اعمال قانون برای نانوایان متخلفی که صیانت از حقوق شهروندی را رعایت نکنند شامل جریمه، کسر سهمیه آرد و لغو امتیاز نانوایی خواهد بود.

علی ولایتی پور با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت پخت نانوایی‌ها در سطح شهرستان زابل مطلوب شده است، اظهار کرد: بهبود کیفیت پخت نان مورد انتظار مردم است و اعضای کارگروه باید بازرسی و نظارت مستمری بر عملکرد نانوایی‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نان به عنوان بخش اصلی سبد غذایی مردم به شمار می‌رود، وظیفه دستگاه‌های ذیربط را نظارت مستمر بر نانوایی‌ها دانست و افزود: در تمام فرآیند‌های تولید نان، متصدیان نانوایی‌ها می‌بایست استاندارد‌های لازم از جمله زمان تخمیر، زمان پخت، استفاده نکردن از افزودنی‌های غیرمجاز و استفاده از آرد سبوس دار و همچنین استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه زابل با بیان اینکه نان، قوت غالب مردم است، ادامه داد: نانوایی‌های، براساس گزارشات و بررسی بازرسان، رتبه بندی می‌شوند و نانوایی‌های برتر و درجه یک به همشهریان معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: نانوایی‌های شهرستان زابل ملزم به عرضه نان با کیفیت به مردم و موظف به نصب تابلو در ورودی محل کار خود هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از جمله عرضه نان بی کیفیت، خام فروشی و رعایت نکردن ساعات پخت، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، زیرا مردم نباید به خاطر تهیه نان در تنگنا و مضیقه قرار گیرند.

ولایتی پور تصریح کرد: تاکنون ۲ نانوایی به دلیل بی کیفیت بودن نان پلمب شده و پنج نانوایی به دلیل بی کیفیت بودن، عدم رعایت بهداشت، کم فروشی و قاچاق آرد، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه همه واحد‌های نانوایی ملزم به رعایت موازین و مقررات بهداشتی هستند، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کیفیت نان، کم فروشی و گران فروشی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار