رئیس جمعیت هلال احمر ایران و رئیس صلیب سرخ چاد بر توسعه همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بهداشت، درمان و پاسخ به مخاطرات طبیعی تاکید کردند.

پیرحسین کولیوند در دیدار با خالد احمد سنوسی، رئیس صلیب سرخ چاد که در محل ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، از درخواست صلیب سرخ چاد برای توسعه همکاری‌های متقابل بین دو جمعیت استقبال کرد و گفت: هلال احمر ایران در ۱۴ کشور مرکز سلامت و بیمارستان دارد و آمادگی کامل وجود دارد که سطح روابط خود را با صلیب سرخ چاد افزایش دهد. این همکاری علاوه بر زمینه‌های بهداشتی و درمانی می‌تواند بر آموزش‌های همگانی و افزایش تاب‌آوری اجتماعی در مواجهه با بلایا نیز متمرکز شود.

کولیوند از حضور سنوسی در کنگره بین‌المللی امداد و نجات، سلامت و تجمعات انبوه در اربعین حسینی (ع) که از روز گذشته به همت هلال احمر در تهران برگزار شد، قدردانی کرد و گفت: مدیریت سلامت و امداد و نجات در تجمعات انبوه از سخت‌ترین ماموریت‌های جمعیت‌های ملی است و راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی (ع) یکی از بزرگترین تجمعات انسانی در دنیاست.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: در اربعین حدود ۲۰ میلیون زائر از کشور‌های مختلف حضور دارند و این تجمع نیازمند پوشش امدادی و درمانی بسیار گسترده است. کنگره بین‌المللی امداد و نجات، سلامت و تجمعات انبوه در اربعین حسینی (ع) گام موثری برای بروزرسانی دانش امدادی و درمانی در کنترل تجمعات بزرگ انسانی است.

کولیوند درباره توانمندی‌های جمعیت هلال احمر کشورمان گفت: هلال احمر ایران با بیش از ۳ میلیون داوطلب، تجارب بسیار خوبی در زمینه پاسخگویی به سوانح طبیعی و انسان‌ساز دارد و در بسیاری حوادث بین‌المللی و منطقه‌ای حضور بسیار موفقی داشته است.

کولیوند به ظرفیت مناسب هلال احمر ایران در زمینه تولید اقلام امدادی و دارویی اشاره کرد و گفت: نساجی هلال ایران منسوجات و چادر‌های امدادی را تولید می‌کند و برخی از این تولیدات به دیگر جمعیت‌های ملی و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر فروخته می‌شود که این ظرفیت می‌تواند مورد توجه و استفاده صلیب سرخ چاد نیز باشد. همچنین ما علاوه بر دارا بودن نیروی انسانی متخصص، تولید کننده برخی داروها، تعدادی از تجهیزات پزشکی و عصاره گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی هستیم و از این رو می‌توانیم نیاز‌های مراکز درمانی چاد را را برطرف کنیم.

در این دیدار رئیس صلیب سرخ چاد نیز ضمن تشکر از دعوت برای حضور در کنگره بین‌المللی امداد و نجات، سلامت و تجمعات انبوه در اربعین حسینی (ع)، با استقبال از امکانات هلال احمر ایران در زمین‌های بهداشتی و درمانی گفت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در چارچوب کمک‌های بشردوستانه، ۱۰ بیمارستان در چاد احداث کرده‌اند که هفت بیمارستان آن در حال کار و سه مرکز دیگر نیازمند کادر درمان و امکانات پزشکی برای راه‌اندازی است.

سنوسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحران آوارگان جنگی که از کشور سودان، نیجریه و آفریقای مرکزی وارد چاد می‌شوند، عملیات‌های بشردوستانه مختلفی را موجب شده است.

وی در ادامه اولویت‌های همکاری با هلال احمر ایران را برشمرد و گفت: ایران می‌تواند در زمینه بهداشت آب، پاسخ سریع و مناسب به حوادث و بلایای طبیعی و همچنین بحران‌های انسانی همچون کمک به آوارگان جنگی به صلیب سرخ چاد کمک کند.

سنوسی و تعدادی از مقامات بلندپایه جمعیت‌های ملی برای شرکت در کنگره بین‌المللی امداد و نجات، سلامت و تجمعات انبوه در اربعین حسینی (ع) به تهران سفر کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.