کارشناس اداره کل هواشناسی کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهداد با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد بالاترین دمای ثبتی را در کشور داشت.

امین دریافر با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با تاکید بر هشدار هواشناسی از  امروز و طی هفته آینده، وزش باد نسبتا شدید با انتقال ریزگرد از استان های همجوار، خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان بویژه برای شمال غربی، نیمه جنوبی و نوار شرقی پیش بینی می شود.

 وی افزود: همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان کرمان متحمل می باشد و با توجه به نوع بارش ها، جاری شدن روان آب و اختلال در مسیر جاده ها در  برخی از این مناطق دور از انتظار نیست. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان  کرمان بیان داشت: برای امروز کاهش نسبی دما در اغلب مناطق استان را داریم، ولی برای روزهای آینده تداوم هوای گرم پیش بینی می شود وافزایش دما را در سطح استان خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا و تداوم هوای گرم، خطر گرمازدگی برای افراد وجود دارد؛ بنابراین مردم قبل از تردد در جاده ها از وضعیت جاده ها مطلع شوند و بیماران قلبی، ریوی و کودکان از فعالیت های سنگین در فضای باز خودداری کنند.

 دریافر گفت:  شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان  و لاله زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد، خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۶  درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان  کرمان گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد برای دوازدهمین روز متوالی، گرم‌ترین صبح را در کشور داشت. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهداد با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد، بالاترین دمای ثبتی را در کشور داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار