امام‌جمعه زاهدان گفت: حضور مردم در تشییع شهید هنیه مانند تشییع شهیدان سلیمانی و رئیسی بود این حضور پیام مهمی داشت و آن این بود که جمهوری اسلامی باعث وحدت است این بزرگ‌ترین پیام و زیباترین تصویر از جامعه اسلامی بود و این درس وحدت برای همه امت اسلامی است.

 آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه زاهدان با اشاره به تسلیت شهادت شهید قدس اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، بیان کرد: شهادت اسماعیل هنیه این مصیبتی بود که در ایران اتفاق افتاد باعث عزای رهبر و مردم کشور شد این بزرگوار مزد یک‌عمر خدمت را گرفت و خدا باعث این حکمت شد این حضوری که مردم در تشییع‌جنازه این شهید داشتند و احساس مسئولیت کردند و سخنان رهبر انقلاب و استقبال خانواده شهید بیانگر پیام است.

امام‌جمعه زاهدان افزود: حضور مردم در تشییع این شهید مانند شهیدان سلیمانی و رئیسی بود این حضور پیام مهمی داشت و آن این بود که جمهوری اسلامی باعث وحدت است و آن را عملاً نشان داد و فارغ از هر نظر، هر هویتی مردم همانند تشییع پیکر رئیس‌جمهورشان و سردار سلیمانی حاضر شدند و تشییع‌جنازه با شکوهی را برای یک مجاهد بزرگ رقم زدند و رهبر انقلاب با آن صلابتی که داشتند بر پیکر این شهید نماز خواندند این بزرگ‌ترین پیام و زیباترین تصویر از جامعه اسلامی بود و این درس وحدت برای همه امت اسلامی است.
 
وی افزود: دریای اسلام فراق از قومیت و نژاد و مذهب است امروز بزرگ‌ترین پرچم اسلام به دست فلسطین و غزه برافراشته شده است این سخن از سمت پرچم‌دار و سکان‌دار انقلاب اسلامی گفته شده است که علاوه بر تواضع ایشان نشان از بصیرت است وضعیت سختی است چه‌بسا قابل‌تصور نباشد اینکه جوانان مجاهد شب‌ها در تونل زندگی می‌کنند و روز‌ها را با روزه می‌گذرانند و نیرو‌های دشمن خانواده‌های آنان را شناسایی می‌کنند و مورد هدف قرار دهند.
 
محامی گفت: ما نیز برای کسب این نگاه توحیدی باید تلاش کنیم امیدوارم خداوند فرجی برساند و جبهه مقاومت را پیروز کند اسرائیل دولت نیست یک باند جنایت‌کار است و جنایت‌پیشگی خود را کامل نشان داده و باطن خبیث خود را نشان داده است که بر هیچ اخلاق و معاهده‌ای پایبند نیستند و خطوط قرمز عبور می‌کنند؛ لذا انتظار داریم پاسخ کوبنده، شدید متناسب و بازدارنده داشته باشند که چنین جرئتی نداشته باشند و منتظر عملیات وعده صادق دو هستیم البته نباید فراموش کرد که همه این جنایت‌ها با پشتیبانی آمریکا استکبار بزرگ است.
 
محامی اذعان کرد: نمازجمعه پایگاه و قرارگاه فرهنگی در هر استان و شهرستان است و در این دوره‌ای که مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی هستیم و دشمن در جنگ ترکیبی با ما است و بافکر و ذهن مردم در گیر است تبعاً باید کار فرهنگی کرد، نمازجمعه تأثیرگذار است؛ لذا همه باید دست در دست هم دهیم تا از فرصت نمازجمعه بهترین استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: باید نیاز‌های مردم شناسایی شود و راهکار مناسب ارائه شود انقلاب ما انقلابی اسلامی است علی غم رشدی که داشتیم باید آشنایی ما خصوصاً جوانان ما با اسلام بیشتر شود هر کس می‌تواند خود و خانواده خود را ارزیابی کند که چه مقدار در موازین انقلابی و اسلامی رشد کرده است و چقدر درست حرکت کردیم کمی و کاستی هست؛ لذا از هر فرصتی برای رشد باید استفاده کنیم.
 
امام‌جمعه زاهدان مطرح کرد: صحیفه سجادیه گنجینه فراموش شده‌ای است که در جامعه خیلی از افراد با آن آشنا نیستند و به نظر می‌رسد درگیری‌های سیاسی مردم را خسته و روح آنان را آزرده کرده است؛ لذا تلاش شده است پایگاه نمازجمعه باعث آرامش باشد و پیگیری کار و مطالبات مردم در روز جمعه انجام شود.
 
وی ادامه داد: به گروه‌های مختلف، اصناف، دانشگاهیان، بانوان و... عرض کردم باید کار کارشناسی کنیم و از ظرفیت نمازجمعه استفاده کنیم عرصه آماده است برای کار‌های کارشناسی و گروه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.
 
محامی خاطرنشان کرد: انتخابات برگزار شد و پیروز انتخابات مردم هستند که با همه مشکلات نسبت به مخالفان انقلاب اسلامی، بصیرت خود را نشان دادند و در انتخابات شرکت کردند پیروز واقعی خود مردم هستند انتخابات ابزار است برای امتحان، مهم این است که در این انتخابات پیروز شویم و درست انتخاب کنیم.
 
وی افزود: نباید دوقطبی در کشور داشته باشیم همه تحت فرمان رهبر انقلاب هستیم و همه یک رئیس‌جمهور داریم که با همدلی زیر پرچم انقلاب اسلامی با هدایت رهبر فرزانه در مسیر حرکت کنیم.
 
امام‌جمعه زاهدان مطرح کرد: مقام معظم رهبری برای تعیین دولت شاخص‌های تعیین کردند مثل سادگی، معتقد، متدین، مؤمن، ایمان به آینده، دارای اجتهاد و... انتظار می‌رود رئیس‌جمهور افرادی با این شاخص‌ها انتخاب کند تا یک تیم جهادی پا به کار انقلاب انتخاب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.