رئیس جهاددانشگاهی فارس، این نهاد انقلابی را تبلور ترکیب روحیه انقلابی، ایمان و امید به آینده دانست و افزود: جهاددانشگاهی توانست قله‌های علم و افتخار را در جهان فتح کند.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز که در آستانه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)، یاد بزرگمرد جبهه مقاومت، اسماعیل هنیه را گرامی داشت و افزود: این شهید بزرگوار، میهمان کشور عزیزمان بود که در یک اقدام غیرمتعارف و غیرعقلانی توسط حکومت پلید صهیونیستی ترور شد.

او تصریح کرد: ترور شهید اسماعیل هنیه برای نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بسیار تلخ است و ما منتظر پاسخ کوبنده نظام به این جسارت هستیم.

استقلال در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی در سال ۵۹ با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تشکیل شد تا در کنار مجموعه‌های دانشگاهی، بعد انقلابی و معنوی و جهادی دانشگاه‌ها را تقویت کند و جهاد فارس هم از همان اوایل و همزمان با جهاد مرکزی تشکیل شد که یکی از قوی‌تری مجموعه‌های جهاددانشگاهی کشور است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، شعار امسال این نهاد انقلابی را «الگوی پیشرفت، با ایمان تلاش و اعتماد به جوانان» اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی از جهاددانشگاهی نام می‌برند آن را مجموعه‌ای می‌دانند که به آن برای آینده علمی کشور امید دارند و تأکید دارند که جهاددانشگاهی از همان ابتدا، بر اساس دین و تقوا بنیان نهاده شده است و این افتخاری برای ماست که در این مجموعه انقلابی مشغول به فعالیت هستیم.

او، وجه دیگر شعار امسال جهاددانشگاهی را «امید» عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که برای ۴۰ سال دوم عمر انقلاب اسلامی تعریف شده است، مرتب بر امید تأکید دارند. امروز اگر می‌خواهیم بدانیم ترکیب روحیه انقلابی، ایمان و امید به آینده و علم چگونه در کنار هم می‌تواند هم‌افزایی داشته باشد و قله‌های علم و افتخار را در جهان فتح کند، باید به جهاددانشگاهی نگاه کنیم.

استقلال با اشاره به فعالیت‌های مجموعه رویان جهاددانشگاهی گفت: امروز فعالیت‌های بی‌نظیری در حوزه سلول‌های بنیادین در مجموعه رویان جهاددانشگاهی انجام می‌شود که بین چند کشور اول دنیا هستیم. 

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی در مباحث علمی در کشور سرآمد است، افزود: بسیاری از تجهیزات برقی پیشرفته و بسیار قدرتمندی که در مترو شیراز نصب شده است، حاصل تلاش‌های جهاددانشگاهی است و جهاددانشگاهی تنها تولیدکننده این تجهیزات در خاورمیانه است و ما توانسته‌ایم این دانش را در استان استفاده کنیم.

او با تصریح اینکه جهاددانشگاهی فارس خدمات متنوع و پژوهش‌های مختلفی را انجام می‌دهد، برخی از این فعالیت‌ها را برشمرد و گفت: در حوزه سرطان گروه پژوهشی قدرتمندی در حال فعالیت است. در حوزه سلامت اجتماعی هم خدماتی به اقشار آسیب دیده شهر و استان ارائه می‌کنیم.

استقلال، ارائه خدمات درمانی درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز مشاوره، بانک خون بند ناف رویان را از دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی فارس عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی در کنار سایر مجموعه‌ها، جایگاه خوبی در مباحث علمی و پژوهشی دارد.

او در بخش پایانی سخنان خود به برپایی میز خدمت جهاددانشگاهی فارس در محل مصلی نماز جمعه شیراز اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی که داریم می‌توانیم به مردم خدمات خوبی ارائه دهیم.

یادآور می‌شود، به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، میز خدمت این نهاد انقلابی نیز امروز در محل مصلی نماز جمعه شیراز برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار