مدیرعامل بیمه معلم استان قزوین گفت: موکب داران قزوینی تا مرز عراق باید بیمه نامه باربری داشته باشند و به ازای هر یک میلیارد ریال، ۴۰۰ هزار ریال هزینه بیمه باربری برای آنها در نظر گرفته شده است.

اسماعیل ملکی مدیرعامل بیمه معلم استان قزوین صدور بیمه نامه بدنه برای موکب‌های اربعین حسینی را یکی از موارد مهم و مورد تاکید از سوی وزارت کشور دانست و گفت: مواردی، چون آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه شامل این نوع بیمه می‌شود.

ملکی با بیان اینکه بیمه نامه بدنه، پوشش مالی مناسبی را با حداقل پرداختی برعهده می‌گیرد، اضافه کرد: موکب داران با پرداخت تنها ۹ میلیون ریال حق بیمه ۱۰ میلیارد ریالی برای خسارت و با پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا سقف یک میلیارد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمه آتش سوزی، واژگونی خودرو، تصادفات جاده‌ای و وقوع حوادث در مسیر کربلا نیازمند پوشش بیمه‌ای از شرکت صادر کننده است که الحاقیه آن نیز برابر نرخ‌های اعلام شده، صادر خواهد شد.

ملکی اشاره به اینکه افرادی که بیمه نامه شخص ثالث، غیر از بیمه معلم هستند، مکلفند تا بیمه نامه از شرکت صادر کننده بگیرند و برای مدت ۴۰ روز نیز اعتبار لحاظ می‌شود، گفت: حق بیمه برای ۴۵ روز است و حداقل ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال و حداکثر نیز چهار میلیون ریال لحاظ می‌شود که هزینه پوشش حمایتی برای موکب داران و الحاقیه شخص ثالث است.

به گفته این مسئول، برای خروج وسایل نقلیه، تردد خودروها، ترانزیت تجهیزات و مسافران اربعین، موکب داران نیازمند بیمه نامه الحاقیه شخص ثالث هستند.

وی اضافه کرد: موکب داران قزوینی تا مرز عراق باید بیمه نامه باربری داشته باشند و به ازای هر یک میلیارد ریال، ۴۰۰ هزار ریال هزینه بیمه باربری برای آنها در نظر گرفته شده و برای بیمه صادراتی از مقصد مرز ایران به مقصد عراق هم به ازای هر یک میلیارد ریال بایستی ۵۰۰ هزار ریال هزینه بیمه بپردازند.

مدیرعامل بیمه معلم استان قزوین با بیان اینکه مدیریت این بیمه خدمت گذار زائران اربعین خواهد بود، عنوان کرد: با تمام مراکز درمانی کشور عراق در خصوص مسئولیت موکب داران در قبال زائران و موکب‌ها در موضوع درمان و خدمات بهداشتی، قرارداد امضا شده تا موکب داران بتوانند خدمات درمانی رایگان در تمامی شهر‌های عراق دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.