شبکه خبری ام اس ان بی سی در گزارشی نوشت: ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس لطمه‌ای جدی به این جنبش فلسطینی نخواهد زد.

در گزارش شبکه خبری ام اس ان بی سی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پیش از این نیز چندین نفر از رهبران ارشد جنبش فلسطینی حماس را ترور کرده، آمده است:، اما این جنبش همیشه بعد از آن ترور‌ها همچنان به حیات خود ادامه داده و نفوذ خود را در میان فلسطینیان غزه تحکیم کرده است.

این گزارش می‌افزاید: بر همین اساس، جنبش فلسطینی حماس با وجود ترور اعضا و حتی رهبران خود با هیچ کمبودی برای جذب نیرو‌های جدید مواجه نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، «گئور آیلند» ژنرال سابق ارتش و رئیس پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌تر در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس اذعان کرد: ترور اسماعیل هنیه تغییری در توان نظامی حماس ایجاد نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «یائیر گولان» رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز به این ترور واکنش نشان داد و به سران این رژیم متذکر شد که اسیران صهیونیست هنوز در اختیار مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند. او گفت: هنوز ۱۱۵ اسیر به خانه‌های خود بازنگشته‌اند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار