مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۶ درصد از بهای گندم تحویلی هر کشاورز که تا ۱۶ تیرماه امسال گندم خود را تحویل مراکز خرید داده بود، پرداخت شد.

یزدان یگانگی اظهار داشت: این مبلغ برابر ۱۲۰ میلیارد ریال است که به‌عنوان بخشی از بهای گندم به‌صورت علی‌الحساب برای گندمکاران واریز شده است.

وی با اشاره به آغاز روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان، افزود: با پیگیری و هماهنگی مسئولان ارشد استانی، باقی‌مانده مطالبات گندمکاران در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به‌روز می‌شود.

یگانگی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان تصریح کرد: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از سپری شدن مراحل اداری از سوی دولت به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز در چهارمحال و بختیاری برای تحویل گندم از کشاورزان یادآور شد: کشاورزان می‌توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی، برای تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

یگانگی بیان داشت: در سال‌زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار (۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی) از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: از این میزان افزون‌بر ۶۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری از سوی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

یگانگی تصریح کرد: ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری برای کشت محصولات مختلف اختصاص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار