نماینده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی آزادگان۲ در خداآفرین خبر داد. 

رضوانی در بازدید از روند پیشرفت طرح آبرسانی آزادگان۲ در خداآفرین گفت: اجرای طرح آزادگان ۲ به علت محدودیت‌های مالی در آستانه توقف بود که افزون بر تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سازمان امور عشایری کشور ۵۰ درصد اعتبارات در اختیار نماینده را نیز به طرح مهم و حیاتی اختصاص دادیم. 

وی با اشاره به تنش آبی در روستا‌های شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین تاکید کرد: امیدواریم با تخصیص این منابع مالی روند این طرح شتاب مضاعفی بگیرد و طبق زمان‌بندی مقرر به بهره‌برداری برسد. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: مرحله نخست طرح آبرسانی آزادگان ۲ در هفته دولت افتتاح می‌شود. 

خانی افزود: در مرحله نخست ۳۰ روستای این دو شهرستان از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند و بقیه طرح نیز تا آخر آذر ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با اینکه برای تکمیل طرح آبرسانی آزادگان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است یادآوری کرد: این طرح که قرار است آب پایدار ۶۸ روستای کلیبر و خداآفرین و همچنین شهر آبش‌احمد را تامین کند هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اینجای کار برای اجرای آن ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

اجرای طرح آبرسانی آزادگان ۲ با ۸۴ کیلومتر خط اصلی از رودخانه ارس تا بخش آبش‌احمد از سال ۱۴۰۰ شروع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.