معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: با استخراج هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان شاهد رشد ۳۲ درصدی بودیم.

امیر ارسلان سیدین اظهارکرد: این استان رتبه پنجم کشور در رشد وصول حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۲ را کسب کرد و در این مدت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج شد که رشد ۳۲ درصدی داشته است.

وی  افزود: وصول حقوق دولتی معادن استان ۲۸۰ میلیارد ریال بود که ۹۱ درصد بیشتر شد.

وی گفت: همچنین در سال گذشته براساس فراخوان عمومی واگذاری معادن از طریق ماده ۸۳ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن، خارج از فرایند مزایده برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری هفت معدن به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار شد.

سیدین یادآور شد: برای نخستین بار هیأت حل‌اختلاف ماده ۲۴ مکرر قانون معادن در چهارمحال و بختیاری فعال شد که این مهم به تسهیل در صدور مجوز‌های معدنی استان کمک می‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات صنایع معدنی این استان نیز ۲۷ درصد نسبت رشد داشت.

سیدین با اشاره به وجود ۱۶۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد هم‌اکنون ۱۲۰ معدن فعال است.

برچسب ها: معدن ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار