مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در چهار ماه نخست امسال به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

ابوطالب گرایلو گفت: حدود پنج میلیون تن انواع کالای اساسی در چهار ماه نخست امسال از طریق این بندر تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان می گوید: تخلیه و بارگیری کالا‌های عمومی (جنرال کارگو) در بندر امام طی این مدت بیش از ۷۶۶ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

گرایلو با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به ۲۷ هزار ۷۷۷ TEU رسیده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: بارگیری محموله‌های صادراتی شامل انواع کالا‌های مواد معدنی، ساختمانی، شیمیایی و کانتیری با پنج درصد رشد به بیش از هفت میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: تخلیه انواع کالا‌های وارداتی در این بندر با ۳۱ درصد رشد به ۶ میلیون و ۲۵۵ هزار تن رسید.

گرایلو به رشد ۱۵۶ درصدی ترانزیت در این بندر اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) طی چهار ماه نخست امسال انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.