ساخت همراه سرای بیمارستان شهید محمدی، در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس آغاز شد.

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این مهمانسرا در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع، با ۴۰ اتاق ۱۵ متری ساخته می‌شود.

جاودان افزود: برای ساخت این همراه سرا بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مشارکت اتاق بازرگانی هرمزگان در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان هم گفت: ارائه خدمات به همراهان بیمار در بیمارستان شهید محمدی از موضوعاتی بود که با همکاری اتاق بازرگانی برطرف می‌شود.

مهدی دوستی افزود: سرانه تخت‌های بیمارستانی استان در ابتدای دولت سیزدهم یک و سه دهم درصد بود که با تکمیل سه بیمارستان تا پایان سال، به یک و نه دهم درصد و بالاتر از سرانه کشوری افزایش می‌یابد.

وی گفت: سرانه تخت بیمارستانی در کشور یک و ۸ دهم درصد است.

استاندار هرمزگان افزود: بهره برداری از سه بیمارستان نیروی دریایی ارتش، کودکان بندرعباس و بستک، راه اندازی ۵۲ داروخانه جدید، افزایش شمار داروخانه‌های تخصصی از یک به ۲۰ و پذیرش دانشجو و بهیار در دانشکده‌های شرق و غرب استان بخش کوچکی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان است.

فاطمه جراره نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان استان، تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که باید از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به آن استفاده شود.

 جراره به کمبود نیروی کادر درمان بعنوان چالش این حوزه اشاره کرد و افزود: باید با تربیت نیروی متخصص به این حوزه توجه ویژه شود.

محمد آشوری دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با حرکت جهادی و نهضت حمایت از بخش سلامت از سوی همه مسئولان استانی، مشارکت جمعی و نهادینه سازی مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان به رفع مشکلات استان کمک کرد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز بر ساخت مراکز خدمات رفاهی همراهان بیمار در همه بیمارستان‌های استان تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.