مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان برای مقابله و کنترل پشه آئدس تاکید کرد.

دکتر اسحق علی صابری در نشست همفکری کنترل و مقابله با پشه آئدس گفت: با توجه به شیوع تب دنگی و استقرار پشه آئدس در برخی از نقاط کشور باید با بهره گیری و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های علمی دانشگاه بر اساس روش‌های نوآورانه در جهت مقابله و کنترل پشه آئدس حرکت نماییم.

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به استقرار پشه آئدس در استان و احتمال همه‌گیری بیماری‌های منتقله از این پشه باید با ارائه راهکار علمی بر حل مسائل و چالش‌های روبرو و برگزاری رویداد علمی متفاوت با نگاه نوآورانه برنامه ریزی نماییم.

دکتر شیخ زداه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بر تقویت نظام مراقبت پشه آئدس تاکید کرد و افزود: پشه آئدس در برخی از شهر‌های جنوبی و شمالی کشور صید شده و از ابتدای سال تاکنون ۲ بیمار مبتلا به تب دانگ در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی و تحت درمان هستند که هر ۲ مورد سابقه سفر به کشور‌های آندمیک بیماری تب دنگی را دارند.

دکتر شیخ زاده، تب دانگ، چیکون گونیا، زیکا و تب زرد را ۴ بیماری ویروسی منتقله از طریق پشه آئدس عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد دنیا در معرض خطر این بیماری می‌باشند و در حال حاضر ۱۲۸ کشور دنیا درگیر کنترل پشه آئدس و درمان بیماری تب دانگ هستند.

 معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در راستای پیشگری از این بیماری باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی در خصوص محور‌های مدیریت هراس اجتماعی، جلب مشارکت‌های اجتماعی، بهسازی محیط، مقابله با ناقل و بیماریابی همفکری نماییم.

برچسب ها: پشه آئدس ، تب دنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار