با شروع زمان ورود زائران اربعین به سیستان و بلوچستان جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود را برای پذیرایی از این زوار اعلام کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: تمامی گروه‌های هلال احمر آماده باش در مرز‌های ریمدان و میرجاوه در گروه‌های مختلف امدادی، آموزشی و برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی آماده به کار هستند.

سجادی افزود: همچنین گروه‌هایی از جمعیت هلال احمر در راه‌های مواصلاتی زاهدان- مشهد، ایرانشهر- کرمان و زاهدان- کرمان اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد:همچنین یک اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس به همراه ده نفر از تیم‌های امدادی و عملیاتی به کشور عراق جهت امداد رسانی به زائرین حسینی اعزام شدند.

همچنین رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از برپایی سه موکب پذیرایی از زائران پاکستانی توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: ثواب خدمت به زائران اربعین کمتر از زیارت حرم اباعبدالله (ع) نیست.

ابوالفضل توسلی امروز در جلسه برنامه ریزی پیرامون اربعین حسینی با اشاره به اینکه خدمت به زائران اباعبدالحسین (ع) توفیق الهی است، بیان کرد: اگرچه روایت است، هر قدمی که زائر در مسیر زیارت امام حسین علیه السلام بردارد گویی یک برده از نسل اسماعیل را آزاد کرده؛ اما خدمت به زائران اباعبدالله (ع) نیز کمتر از پیاده روی و زیارت آن حضرت نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار