معاون دادگستری استان اردبیل از مختومه شدن پرونده‌ای ۴.۵ میلیارد ریالی با بخشش و سازش به احترام ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی گفت: این پرونده حقوقی مبنی بر مطالبه وجه به ارزش مالی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب پویش «#به_عشق_امام_حسین_بخشیدم» از سوی شعبه چهارم شورای حل اختلاف شهرستان اردبیل مورد پیگیری قرار گرفت.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل افزود: این پرونده در راستای رسالت اصلی شورای حل اختلاف برای کمک به برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها پس از برگزاری چندین نشست از سوی شعبه چهارم این شورا به نتیجه رسید و در نهایت شخص شاکی به احترام ماه محرم و حضرت امام حسین (ع) از همه مبلغ بدهی گذشت کرد تا پرونده مورد اشاره به سازش منجر و بسته شود.
او با اشاره به نقش مهم شورا‌های حل اختلاف در امر سازش و احقاق حق بیان کرد: با تقویت شورا‌های حل اختلاف در راستای تحقق رسالت مورد نظر می‌توانیم شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها و ارتقای رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی باشیم.
حجت الاسلام سید حسین علوی در ادامه با تاکید بر اینکه صلح و سازش در دین مبین اسلام به جد مورد تاکید است، گفت: ترویج این ۲ موضوع مهم در جامعه می‌تواند به برطرف کردن بسیاری از مشکل‌ها میان افراد و در نتیجه آسیب‌های ناشی از آن کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.