کارشناس بین‌الملل گفت: شهید هنیه فقط مردم را دعوت به مقاومت و جهاد نکرد، بلکه تمامی خانواده‌اش هم در صحنه بودند.

جواد منصوری کارشناس بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره شخصیت شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: وی متولد و بزرگ شده در قلب فلسطین اشغالی بود و از دوران کودکی و جوانی شاهد انواع جنایت‌های اشغالگران صهیونیستی و آوارگی فلسطینیان بود.

 منصوری افزود: شهید هنیه یک عالم قرآنی در کنار یک مجاهد مسلمان و دشمن سر سخت کفار و منافقین بود و از ابتدای جوانی در گروه‌های مختلف فلسطینی به مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی فعالیت می‌کرد و به موازات تحصیلاتی که در مراکز آموزشی داشت همچنان کار تشکیلاتی خود را ادامه می‌داد.

کارشناس بین‌الملل گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با آشنایی که با معارف اسلامی پیدا می‌کند و همراهی با برخی دیگر از رهبران فلسطینی نظیر منیر شفیق و یا دیگر شهیدان فلسطینی با افکار حضرت امام آشنا می‌شود.

او بیان کرد: افکار امام خمینی تاثیر اساسی در میان فلسطینیان دارد. شهید هنیه یک نمونه و مظهر و الگویی از این آثار و پیامد‌های ورود تفکرات و روش‌هایی که حضور امام در مقابله با استکبار داشتند را ظاهر می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اول آن که در هر حال مسئله مقاومت در مقابل سلطه کفار یک حرکت دائمی و بدون وقفه است، بنابراین شهادت در راه مقابله با سلطه اشغالگران و صهیونیستی‌ها یک موفقیت به نظر می‌رسد.  

وی ادامه داد: از دیدگاه قرآنی مقاومت در مقابل سلطه و تهاجم خارجی برای یک فرد مومن و مجاهد تنها دو گزینه را مشخص می‌کند. پیروزی و یا شهادت، ایشان همیشه این مسئله را تکرار می‌کرد که هدف ما پیروزی و یا شهادت است و این مشقی بود که از قرآن و از سخنان امام خمینی (ره) آموختند.

منصوری تاکید کرد: نکته دوم آن که باید مردم را برای مقابله با دشمن آگاه و آماده و توانمند کرد. شهید هنیه در موفقیت خود در مساجد و جلسات مختلف و همچنین در ارتباط با اشخاص تاثیرگذار در جامه توجه ویژه‌ای داشتند.

کارشناس بین‌الملل اضافه کرد: معمولا سیاستمداران و رهبران احزاب ارتباط خود را محدود می‌کنند، اما شهید هنیه این کار را نکرد و به نوعی ادامه دهنده راه شهید احمد یاسین بود که او نیز روحانی برجسته بود و دائم در میان مردم بود و سرانجام هم اسرائیل او را به شهادت رساند. اسماعیل هنیه ادامه دهنده راه این مجاهد بزرگ بود.

وی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آن است که در ماه‌های اخیر حدود ۲۰ نفر از خانواده این شهید بزرگوار را اسرائیل به شهادت رساند و به عبارت دیگر شهید اسماعیل هنیه آن طور نبود که تنها مردم را دعوت به مقاومت و جهاد کند، بلکه علاوه بر خودش تمامی خانواده او نیز در صحنه بودند.

کارشناس بین‌الملل بیان کرد: تصور من آن است که ملت فلسطین قطعا به دنبال این شهادت، وحدت و تمرکز بیشتری در محور مقاومت خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار