استاندار یزد، از پیگیری جدی برای برقراری حمل‌ونقل هوایی و ریلی در اربعین امسال برای زائران یزدی خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد اربعین استان برای برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم برای این مراسم اظهار کرد: مردم استان می‌توانند برای دریافت پاسخ سؤالات خود در رابطه با مراسم پیاده‌روی اربعین با سامانه ۳۱۱۴ تماس برقرار کنند.

وی تصریح کرد: مدیران تور‌های زیارتی برای اعزام زائران اربعین به صورت گروهی و کاروانی باید در سامانه ثبت‌نام کنند تا پس از استعلام توسط سازمان حج و زیارت معرفی‌نامه آنها برای کرایه اتوبوس صادر شود.

 فاطمی با اشاره به لزوم مراجعه زائران متقاضی دریافت گذرنامه زیارتی به نرم‌افزار پلیس من گفت: بر این اساس متقاضیان با پرداخت ۶۵ هزار تومان، گذرنامه زیارتی به کشور عراق را با ۵ سال اعتبار دریافت خواهند کرد. استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه در استان یزد ۱۷ هزار نفر در سامانه سما ثبت‌نام کرده و ۳ هزار گذرنامه زیارتی نیز از طریق سامانه پلیس من صادرشده است.

استاندار یزد عنوان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای پشتیبانی‌های لازم از شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و در طول مسیر انجام شده تا مراسم امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. 

فاطمی همچنین با اشاره به لزوم تعیین نرخ‌نامه متعارف برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و اتوبوس‌ها توسط اداره کل راهداری استان گفت: همچون سال‌های گذشته در صورت عملکرد خارج از ضوابط، کارت سوخت رانندگان اتوبوس‌ها ابطال خواهد شد.

 استاندار یزد در خصوص انجام هماهنگی‌های لازم برای استفاده زائران اربعین از حمل‌ونقل هوایی و ریلی توضیح داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری برقراری قطار و پرواز‌های یزد را با توجه به آمادگی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ایران ایر در دستور کار قرار دهد.

 فاطمی از برنامه‌ریزی استان یزد، برای برپایی ۴۸ موکب در راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صمت استان با برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران واحد‌های صنعتی مشارکت آنها را در برپایی این موکب‌ها جلب کنند.

فاطمی در پایان بر ضرورت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین به صورت کاملاً مردمی تأکید کرد و افزود: امکانات، تجهیزات و ادوات دستگاه‌های استان در صورت لزوم در اختیار مواکب قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.