مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رشته لیسانس پزشکی (MBBS) به فهرست رشته‌های مورد تایید این دانشگاه در وبسایت WHO ثبت جهانی شد.

امیر همتا گفت: اضافه شدن رشته MBBS به فهرست رشته‌های مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اراک در وبسایت WHO منجر به ثبت و تایید جهانی این رشته شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های رئیس دانشگاه و تلاش‌های واحد امور بین‌الملل، رشته MBBS (لیسانس پزشکی) که یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در خاورمیانه است، برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل از وزارت متبوع مجوزهای لازم را اخذ و اولین سری دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته وارد دانشگاه شدند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: پس از پیگیری‌های جدی در ۲ سال اخیر، این رشته به ثبت رسید که منجر به تاییدیه جهانی آن در دانشگاه علوم پزشکی اراک شد که به طور قطع با استقبال بیش از پیش جامعه بین‌الملل رو به رو می‌شود.

همتا همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت‌ها و تنوع پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه، عنوان کرد: اخذ این مجوز موجب جذب بیشتر دانشجویان MBBS در دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌شود.

وی بیان کرد: آخرین اخذ تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی اراک در WHO، مختص به رشته پزشکی عمومی در سال ۱۹۸۹ است.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.