مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۲۹۰ پرونده مددکاری در این حوزه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۲۴ پرونده فعال است.

روح الله خدابنده لو با بیان اینکه سه هزار و ۷۲ زن سرپرست خانوار در این حوزه مستمری بگیر هستندکه ۵۴ درصد کل پرونده های فعال را شامل می‌شود، گفت: توفیق خدمت به محرومین و مستضعفین به عنوان روزی خداوند برای پرسنل و کارکنان سازمان بهزیستی تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت های اجتماعی بهزیستی مجموعه‌ای از تدابیر، مشاوره و فعالیت‌های حرفه‌ای است که در نهادها، مراکز و موسسات توانبخشی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و پیشگیری از سوی تلاشگران عرصه خدمت که اسوه صبوری و تواضع توام با دانش هستند عرضه می‌شود.

به گفته وی، تلاش می شود تا با ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و اقشار آسیب پذیرجامعه، زمینه بهزیستی، رشد و تعالی آنها فراهم شود.

این مسئول همچنین با بیان اینکه مرکز اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می کند، گفت: از ابتدای سال جاری یک‌هزار و ۹۰۷ نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اظهار داشت: کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، زنان خشونت دیده و در معرض خشونت، فرار از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، کسانی که اقدام بـه خودکشی کرده‌اند یا افکار خودکشی دارند، اختلافات حاد خانوادگی و افراد دارای اختلال هویت جنسی جزء مهمترین گروه‌های هدف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس‌های عموم و مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.