استاندار بوشهر گفت: شهید اسماعیل هنیه سال‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و ۴۵ سال مجاهدت و مبارزه در کارنامه داشت.

احمد محمدی‌زاده در اجتماع بوشهری‌ها در مسجد توحید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت از جمله اسماعیل هنیه و سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید هنیه اکنون به آرزوی خود برای شهادت در راه خدا دست پیدا کرد، اما ناراحتی ما از این است که این اتفاق در خاک ایران و برای مهمان ما رخ داده است. 
 
وی بیان کرد: جبهه حق ماندنی و باطل رفتنی است و دشمنان این مهم را در چند دهه اخیر بخوبی درک کردند. 
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: اسماعیل هنیه رئیس دانشگاه نوار غزه بود و دشمن باید بداند انتقام خون شهیدان والامقاومی، چون هنیه، قاطع و سخت گرفته خواهد شد. 
 
وی با اشاره به عملیات دشمن بعثی در مرداد ۱۳۶۷ در جنوب کشور، اظهار کرد: دشمن بعثی در جنوب عملیات کرد تا خرمشهر را تصرف کند و در غرب از منافقان حمایت کرد تا پس از مرز مهران به سمت تهران بیایند، اما در تمام این طرح‌ها و بویژه در تصرف خرمشهر که منجر به شهادت ۱۱ هم استانی از شهرستان دیر شد ناکام ماند. 
 
محمدی زاده افزود: به برکت وجود رهبری خردمندانه، امروز ایران در سواحل مدیترانه و پشت مسجد الاقصی و حتی در دریای سرخ با دشمنان خود می‌جنگد. 
 
وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای ارزشمند دانست و گفت: ۲۴ فرمانده حماس در سال ۱۳۸۵ با هدف بهره‌گیری از این تجربه به ایران آمدند تا آموزش لازم را فرا بگیرند که بخشی از این دوره آموزشی نیز در کشور سوریه انجام شد. 
 
محمدی زاده ادامه داد: در آن مقطع به خالد مشعل رئیس کنونی جنبش حماس گفتم در مقطعی شاه بی‌عرضه ما همواره در کنار اسرائیل بود و سوخت جنگ‌افزار‌های آنها را تأمین می‌کرد ولی با انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را نام گذاری کرد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: شهید اسماعیل هنیه نماد مقاومت بود و یاد و نام این مجاهد بزرگ را گرامی می‌داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.