فرماندار خوسف گفت: با راه اندازی مرحله دوم کارخانه تولید چدن این شهرستان، برای ۱۵۰ نفر تا پایان سال شغل ایجاد می‌شود.

حسینی فرماندار خوسف گفت: یکی از مشکلات این شهرستان این است که اغلب ادارات خوسف در حد نمایندگی بوده و از جمله آن‌ها اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان است که حتی در حد همان نمایندگی هم نیست؛ یعنی یک یا دو کارشناسی در این نمایندگی مستقرند که هیچ گونه اختیارات قانونی ندارند.

او حوزه صنعت و معدن را مهم‌ترین قابلیت خوسف دانست و افزود: اما این حوزه نه تنها نمایندگی ندارد بلکه کارشناس معدن هم ندارد و این در حالی است که بزرگترین معادن استان در شهرستان خوسف است؛ همچنین بیشترین تنوع معدنی را این شهرستان با ۱۵ نوع ماده دارد.

حسینی اظهار کرد: فقط ۲ کارشناس در این حوزه هستند که تسهیل امور را بر عهده دارند و در بزرگترین ظرفیت خود، نیروی انسانی نداریم و همه کار‌ها در مرکز استان انجام می‌شود و برای هر کاری باید به مرکز استان مراجعه و پیگیری شود.


بیشتر بخوانید


فرماندار خوسف در مورد کارخانه تولید چدن این شهرستان نیز عنوان کرد: در این کارخانه بیش از ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و مرحله دوم این کارخانه نیز با سرمایه گذاری ۲۲ میلیون دلاری سرمایه گذاری چینی در حال راه اندازی است که با راه اندازی آن تا پایان سال برای ۱۵۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد

به گفته او همین اشتغال زایی بالا در واحد‌های معدنی و صنعتی خوسف سبب شده تا هم اکنون این شهرستان با کمبود نیروی کار مواجه باشد و تولیدکنندگان در به در به دنبال کارگر و نیروی کار باشند.

حسینی با بیان این که بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است، گفت: به همین واسطه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به سرمایه گذاری در احیا واحد‌های راکد نیز اعلام آمادگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.