کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار نیما به آرامی در حال رشد است و فاکتور موثری بر درآمد و سودآوری شرکت‌های بورسی به حساب می‌آید.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درحالی که پس از تعطیلی یکشنبه، روند منفی و رکود خسته کننده بازار را پشت سرمی‌گذاشتیم و روز سه شنبه شاهد بهبود معاملات و بازگشت تعادل بودیم، خبر ترور شهید هنیه مخابره شد و بازاری که عکس العمل منفی نشان داد، باز هم بورس بود. ۵۲ هزار واحد منفی شاخص و صف فروش سهام، باعث شد که برای سهامدار جز تماشای نابودی ته مانده سرمایه هم چاره‌ای نماند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: نیم نگاه اهالی بازار به تغییر در ساختار سازمان و حمایت‌های موثر برنامه ریزی شده است. عدد شاخص آن هم با وجود تمام حمایت‌های کاذب و دستکاری به زیر سقف ۱۳۹۹ رسید که به تنهایی گویای بسیاری حرف‌های ناگفته است. در سال پر حادثه و عجیب امسال صندوق‌های طلا حداقل مامن امنی برای بخشی از سرمایه سهامداران شده است. از طرف دیگر دلار نیما به آرامی در حال رشد است و فاکتور موثری بر درآمد و سودآوری شرکت‌های بورسی به حساب می‌آید.

وفایی می‌گوید: قطعی برق منجر به کمبود کالا در برخی موارد مثل سیمان و رشد رقابت برای خرید کالا‌ها خصوصا سیمان در بورس کالا شده است.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار